måndag, november 09, 2009

info till julpaketsbytet

1. Hur många barn har du och vilken sort?
1, kille på 10mån
2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?
47cm,stl 80, stl 20 (har 19 nu)
3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
på kläder 36-38 å på skor 38
4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
nybörjare får man väl absolut kalla mig:) Började sy när jag fick Noel så d är
ju inte länge...
5. Någon annan hobby eller stort intresse?
smyckestillverkning eller vad man ska kalla det, har hållt på med det i
5-6år nu.
6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
Interlock, gillar mönster å mycket färg.
7. Är du allergisk mot något?
Pollen:)
8. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar?
klara färger, älskar kombinationerna orange/rosa å turkos/orange
svårt för "fesiga" bleka färger.
9. Vad läser du för typ av böcker?
kurslitteratur inom förskola just nu:) ingen läsare direkt
10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
Nej, mamma ha handarbete som jag läser med.
11. Nytt eller second hand?
Nytt!
12. Pojk/flick eller unisex?
Spelar ingen roll gillar både delarna
13. Vilka material gillar du eller ogillar du?
Gillar ju som sagt interlock även jerseytyger, hm har svårt för... manchester
men är i en invänjningsperiod;)
14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
måttband, slarvat bort båda mina haha eller klichéer
15. Skulle du vilja ha 1m tyg eller en poketbok i ditt hemlispaket?
TYG!!! är som sagt ingen läsare...
16. Är det något särskilt mönster du letar efter?
bra långarmad tshirt i smalmodell eller en enkel tunika för strechiga tyger
om det handlar om sånt mönster.... annars älskar jag stjärnor.

Jaha det va allt... så spännande detta ska bli... ser verkligen fram emot det!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vill bara slänga in en liten kommentar om att jag inte glömt mönstren, men magsjukan drabbade oss ALLA så helgen bara försvann. Jag ska försöka hinna med det imorgon. Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  2. Hej du! Ville bara lämna ett avtryck, hittade din blogg från en kommentar nånstans. Snygga saker du gör! /petra.h

    SvaraRadera