tisdag, januari 19, 2010

Jeepar, pirater å fordon i en härlig blandning


ännu inte helt färdig sydda projekt men ville ha med dem ändå... här två jeep tröjor en i modell Noel (farfarsknäppning) och en i modell Folke (högre "krage"). Ingen av dem har ännu fått knappar då jag väntar på knappleverans:)


Underbar Noel-tröja i Pirat tyg med armar i lime jersey och rygg, knäppning, och kantband i brun jersey. En riktigt härlig kombination som jag blev mkt nöjd med. Även här finns inga knappar på plats och även halskantningen väntar på sin knapp och är inte ditsydd.


Här är då baksidan, med tydkiga turkosa sömmar. Mönstret är från början ottobres raglan tshirt med en hel del ändringar...


Min lille goding fick även en ny pyjamas i förra veckan som jag slänger med lite live-bilder på:)
Den är sydd i grönt fordon jersey och jag har använt mig av Krumelejs pufftights mönster och ottobres raglan tshirtsom utgångs mönster och gjort lite egna ändringar.




3 kommentarer:

  1. Allt är ju fint, men charmtrollet längst ner gör ju nästan att det tåras i ögonen. Så Ooootroligt sött! /Johanna

    SvaraRadera
  2. fina tyger på fina ungar;)....för er som inte vet det så är det Johanna som ritat det fina fordonsmönstret o pireterna med:)

    SvaraRadera
  3. Du har något att hämta på vår blogg!
    Kram/E

    SvaraRadera