söndag, april 04, 2010

Farfars tshirt i det underbara ubåtstyget

Blev så inspirerad av krumelejs fina tunika i detta tyget så först tänkte jag kopiera hennes färgkombination rakt av...men för att göra den lite mer pojkig bestämde jag mig att byta ut det vita mot turkost (Noel har ju sina söta små guldlockr i nacken så han tas redan för att vara tjej ibland)....måste säga att jag blev riktigt nöjd med denna kombinationen. Valde även att byta ut två av trådarna i overlocken till turkosa ( de andra två var vita) och tycker att resultatet blev super (om man får va lite självgod å osvensk). Mönstret är eget men utgick från ottobres raglantröja som grundmönster. Tycker själv att modellen å kombinationen blev unisex vilket jag gillar!

Hoppas att det snart kan komma lite livebilder på den.

6 kommentarer:

  1. Jättesöt t-shirt och fin färgkombination!

    SvaraRadera
  2. Håller med om att turkos är toppensnyggt till. Jag har också sytt en "kill" t-shirt i det orange/cerisa och valde petroleum till.

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen ett underbart tyg!

    SvaraRadera
  4. Snygg tröja, oooh jaaa jag hoppas på livebilder:) Snygg kombo och jag tycker det var så effektfullt med de vita knapparna också. Superfint!

    SvaraRadera
  5. Wow vilken snygg kombination av både tyg, färger, trådar och modell. Superlyckad. Och verkligen unisex.

    SvaraRadera
  6. Snygg tröja! Grundmönstret på mina solhattar kommer från ottobre nummer 3/09 men har fått ändra en hel del för att de ska bli som jag vill ha dem. Men du hittar iaf grunden där :)

    SvaraRadera