söndag, oktober 31, 2010

Tjuvtitt på paketkalendern

Ville ha en mysig paketkalender till min lille skrutt...
inte hittat någon som jag riktigt fastnat för, men så var jag inne på muntra myran
och fick syn på en tomte :) Den fick bli min inspiration...
Köpte tyger i Kinna som visas i inlägget tidigare och satte igång...
så här kommer en tjuvtitt, allt är utklippt och klart att sys ihop..
blev super nöjd:) så härligt när man nån gång lite osvenskt kan få bli det tycker jag!
Jag har gjort två fickor på tomtens rock en till Noel och en till pyret till nästa år:)
Skägget är gjort av vit fuskpäls, tomtens vantar, rock och luva är i tjockare filt och skor, knappar och bokstäver i skin.

Ska även ta och lägga ut det färdiga alstret sedan,
men hoppas på att kunna inspirera fler till att göra sina egna kalendrar:)

2 kommentarer:

  1. kul att man får vara lite osvensk ibland =)

    SvaraRadera
  2. åååh, så fin!! jag har kastat in handuken i år jag, och köper lego-kalendrar... men den här skulle JAG vilja få paket i varenda dag!

    SvaraRadera