söndag, oktober 24, 2010

upprörd...å ledsen!

har nu äntligen tagit beslutet att köpa mig en Janome coverpro ....glad i hågen vände jag mig till Russell på smd i England, där jag beställde min overlock...för att få reda på att de inte längre får skicka janome maskiner till Norden. :(  "restrictions have now been placed on supplies to customers in Sweden, Denmark and Norway by Janome.This means that we are unable to deliver any Janome product direct to customers in these countries." Borde inte då leverantörerna i dessa länder se över sina priser för att kunna erbjuda oss kunder samma service och priser som vi tidigare kunnat handla för?
Nej, nu får jag istället betala nästan det dubbla för alla tillbehör och ca 2700kr mer för maskinen...

ska det verkligen behöva vara så?
Varför kan inte leverantörerna i Sverige erbjuda samma priser? Någon som vet?
nu får jag betala mer för bara maskinen än vad jag hade behövt göra med maskin och tillbehör som kantbandare, hemmingguide och genomskinligfot. blir inga tillbehör nu... :( BESVIKEN!

9 kommentarer:

  1. Åh nej, har dragit mig länge nu för att köpa... Kan bara hålla med att det är uselt! Får det verkligen vara så inom EU?

    SvaraRadera
  2. det är det jag undrar med...men är ju tyvärr för dåligt insatt i detta därför jag vänder mig ut till alla er andra sybloggare om någon vet... har mailat tre olika leverantörer i sverige med får se vad de säger...just nu känner man ju sig jättedum som inte beställde båda maskinerna samtidigt men men...

    SvaraRadera
  3. Hej Martina!
    Har du sett den här annonsen? Det är visserligen inte en Janome och jag vet ingenting om dessa maskiner.
    http://www.blocket.se/jonkoping/Merrylock_Tacksomsmaskin_29191229.htm?ca=17&w=1&last=1
    Ha det gott!
    Christina

    SvaraRadera
  4. har tittat på den men hittar ingen support eller info om den på svenska vilket gör det hela lite svårare tack ändå:)

    SvaraRadera
  5. Förstår din frustration! Håller helt med dig. Sitter lite i samma båt, funderade och funderade när jag väl skulle beställa fick jag samma besked så här blir det ingen coverpro, iallafall inte än på ett tag.

    SvaraRadera
  6. Det har varit så här till och från att Janome har stoppat leveranserna till norden. Så det är möjligt att det ändrar sig om ett tag om du kan vänta. Annars har Sewingmachinesdirect en maskin i sitt eget märke som egentligen är precis samma maskin, vet dock inte om samma regler gäller för dem.

    SvaraRadera
  7. Hej! Vet inte vilken maskin det är som du är ute efter, men jag hittade en annan engelsk sida. Ingen aning om priserna är bra, men kolla in här:
    http://www.sewingmachine-sales.co.uk/conditions.php
    Det står ju att de levererar till hela världen dagligen... ?
    Mvh,
    Yvonne

    SvaraRadera
  8. Jag har köpt båda mina janome maskiner från sewingmachines de har jättebra priser och jag fick hem dem efter endast 2 dagar. Jag kan verkligen rekomendera dem!

    SvaraRadera
  9. problemet är att de inte längre får skicka janome till svenska kunder... men nu har det löst sig på annat vis:)

    SvaraRadera