fredag, november 12, 2010

randig kofta till Noel

Dags att sy lite nytt t Noel... han har dargit i väg på längden som bara den
lång och smal, hopplöst att hitta "köpe" kläder som sitter fint på honom..

Kofta i randig bomullstrikå marin/vit
gjorde en lång, smal, modell med tryckknappar och marin mudd i armslut och nederkant
Mitt vanliga märke på bröstet...
Mönster: Egen knåpat

..och stjärnmärket på ryggen.

så här fin blev han...sitter som en smäck (om jag får säga det själv)
stackars skrutten är dock sjuk (igen)...så idag gick det inte å få kort utan napp...
men är man sjuk så är man...

Trevlig helg!

5 kommentarer:

  1. Jättefin! Goding! Klart man får ha napp när man är sjuk!

    SvaraRadera
  2. Men sicken snygg kofta - skapar ha-begär hos mig!! Och godingen till modell säger man ju inte heller nej till. Vet hur det är med nappar, inte lätt alla gånger. Men är man sjuk så är man!

    SvaraRadera
  3. Riktigt snygg kofta!!
    Har oxå en långsmal kille hemma, så jag förstår dig helt när du skriver att det inte går att hitta köpekläder som sitter bra! Och jag får nästan alltid göra om alla mönster som finns, behöver alltid smalnas av...

    SvaraRadera
  4. Mmmmmm, gillar din koftor skarpt. Hur har det det med magen? När är det dax?

    SvaraRadera
  5. Men å så fin! Stjärnan är ju så snygg, nu får du allt avslöja vart man beställer dessa :-D

    SvaraRadera