fredag, november 19, 2010

å så kom den då äntligen....

...den nya familjemedlemmen i symaskinsparken:)
den andra familjemedlemen får växa til sig lite till innan den tittar ut helst!

har väntat ett tag nu på min maskin, nyfiket tittat i postlådan efter avi vareviga dag...
och idag låg den äntligen där!
min alldeles egna coverpro:)
Nu ska jag sitta hela eftermiddagen och försöka förstå mig på den:)
Tack snälla Sofia för hjälpen!!!

Här är tillbehören jag köpt/fått med...

Coverpro 1000 Kantbandsguide 12 mm
Kantbandsvikare används till att sy fast kantband.
 Den guidar och viker bandet runt den råa kanten och syr fast i ett enda moment.

 
Coverpro 1000 Center Guide Foot
Guidefot med centrerad guide används tillsammans med bred tvillingsöm
och trippelsöm och guider i centrum av tidigare sydd söm.
Foten är mycket användbar när du syr stickningar på sportkläder,
förstärkta sömmar eller som dekoration.

Coverpro 1000 Clear view cover stich foot
Genomskinlig fot är speciellt användbar och
ger bättre överblick när du syr dekorativa stickningar.


 
Pressarfot - Coverpro 1000 Fållguide
Fållguiden guidar med en konstant bredd med tyg 15 - 45 mm,
vilker gör det enkelt att sy fållar och avslutnigar.

 
Coverpro 1000 Adjustable seam guide

så nu har jag massor att testa och lära mig!
tar gärna emot tips!!!
TREVLIG HELG!

5 kommentarer:

  1. Avundsjuk!! Har börjat tro lite på den RIKTIGA tomten och att han ska komma med en sån...
    Grattis till den!

    SvaraRadera
  2. Stort grattis!! Hittade du en till ett bra pris?? Vill ju också ha....

    SvaraRadera
  3. köpte den av smd genom en kompis till mig i England, så fick betala frakten själv men blev ändå ca 2000 billigare än vad jag kunde fått den för i sverige på det billigaste stället...så jag är mkt nöjd!

    SvaraRadera
  4. Åhh, jag blir så avundsjuk!! Spännande att se allt fint du ska få till!!

    SvaraRadera
  5. Det är så man får göra...
    Tack :-)

    SvaraRadera