onsdag, december 22, 2010

Nattuggla och retrodress

Nu äntligen har jag fått sy lite till mitt eget pyre:)
Blev en sovpåse/nattlinne i brun/vitt uggletyg. Tycker det är så smidigt med  sovpåsar så man slipper knäppa fel och dra i dragkedjor vid nattbyten!
Med Noel använde jag det väldigt mkt så få väl se om jag känner likadant även denna gång...
Vi få hoppas det blir en lång/smal även denna gång... Nästa påse ska jag bredda...
mönstret är eget stl 56. Å, så till min favorit...retrodressen:)
Har inte sytt så här pluttigt innan, visst blir det lite pilligare, men såå kul!
Dessa är sydda i brun retrorings velour, riktigt mjuka å goa! Sydde med dragkedja för att även här underlätta vid blöjbyten...
Jag lät dragkedjan gå en bit ner på ena benet så man lätt kan få av den.
Har även gjort benen ganska långa med mudd så det blir fin puff nertill.
Dragkedjan älskar jag...den kommer från farmors gamla gömmor.
Mönstret är eget och i stl 56-62
Nu får nog nästa utmaning i mellandagarna bli att sy en body...återstår att se hur det går;)

4 kommentarer:

  1. Underbara, jättesnyggt!:) Jag är rädd för dragkedjor, vågar knappt prova. Har aldrig sytt det på kläder bara börsar... men det är ju helt klart smidigast och snyggt, måste lära mig.

    SvaraRadera
  2. Nu är det ju bara veckor kvar - spännande :)
    Sovpåse var jag personligen aldrig så förtjust i med sonen, men då sydde jag ju inte själv... Får se hur det blir nu.

    Retrodressen är helt underbar!! Gud så läcker :)

    God Jul!!

    SvaraRadera
  3. Så jättesnyggt! Har själv fått hem mitt retrotyg och det kliar i fingrarna efter att få sy i det , men nu skall jag ha syledigt i jul. God Jul!

    SvaraRadera
  4. Åhh så fint! Det blir ju så extra gulligt i dessa små storlekar.

    SvaraRadera