torsdag, januari 06, 2011

kofta med nya knapparna:)

Födelsedagskofta eller kalaskofta kanske jag ska kalla den, för den kommer användas på kalaset innan födelsedagen äger rum...Koftan är till min lille goding som nu på tisdag fyller 2år. Kan inte förstå vad tiden tagit vägen...Känns som han kommer kännas ännu större nu när han blir storebror med...
tillbaka till koftan;)

Mönstret är ett omarbetat mönster på undertröja från ottobre 6/10 i stl 92. Jag har tagit bort, lagt till och gjort om tills jag blev nöjd:) Självklart fick det bli i stjärntyget, gillar även denna fägställning. Använde min nya vän kampressen och satte svarta plasttryckknappar. Stilrent och snyggt om jag får säga det själv;)

Livebilder kommer efter kalaset på söndag!

5 kommentarer:

  1. superfin, är oxå sugen på en cardigan till killarna här hemma, men har inte hittat något mönster som passar än, får nog kolla in det där =)

    SvaraRadera
  2. Vad fin den blev! Visst går tiden alldeles för fort. På lördag har vi kalas för Sigge. Tänk att de redan är två och själv har man ju inte blivit en dag äldre :D

    SvaraRadera
  3. Supersnygg!!! Grattis i förskott till 2-åringen!

    SvaraRadera
  4. jättesnyggt! köpte du pressen på babythings? jag BEHÖVER verkligen en press men det verkar vara så svårt att veta VILKEN man ska köpa...? ska man börja med en tång kanske? jag slår ju i mina nu men man är ju rätt less på det nu efter ca 260 st dregglisar...

    SvaraRadera
  5. Åh den där gillade jag jättemycket! Supersnygg!
    Jag kanske måste göra en likadan modell... :)
    Och grattis till lillebror och grattis också till 2-åringen förstås!

    SvaraRadera