onsdag, januari 05, 2011

pyrets garderob...del 1

Min första body:) riktigt stolt över mig själv att jag äntligen tagit tag i det!!!
Nu är det bara 14dagar kvar till bf och högtid att färdigställa alla plagg till pyret...
Här är bodyn jag tänkt ha på hem från bb, älskar detta tyget...
och med tanke på hur pyrets overall ser ut (titta här) så kan det väl inte bli något annat tygval:)

På bröstet finns nu Wcollection stjärnan i en mini variant.

Har ju helt glömt att berätta vad jag fick av min underbare man i julklapp..
ni som känner igen knappen på bilden förstår direkt vad det var:)
En kampress och en massa fina knappar och verktyg till tre olika sorters knappar...
Den är ju helt fantastisk och så skönt att slippa metallknapparna på babykläderna!!!
Just denna stjärnknapp blev en favorit direkt och blir nog att jag sätter den på overallen med...
...jag vet, jag är fullständigt stjärntokig förtillfället:)

Åter till bodyn...
Jag satte alltså stjärnknapp i halsknäppningen och vanliga vita plasttryckknappar i grenen.
Mönstret är eget i stl 56, utgick från en body som Noel använde massor när han var liten plutt, en lång smal modell från name it. Får hoppas även pyret nu är lång och smal precis som Noel var...Har även sytt en i svart och lite bredare modell men mer om den en gång.

Nu ä det dax att ta tag i de sista beställningarna innan pyret tittar ut!
God Fortsättning

7 kommentarer:

  1. Jättefin och vilken toppenpresent. Har självbeställt ett verktyg för plastknappar fast det fick bli en tång. Jag har hittat en sida i USA som har tokbilliga knappar . Priset ligger på ca 2 dollar för 100 st. Blir lite skillnad mot prym där varje knapp kostar ca 2 kr :D. Lycka till med nytillskottet !

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Gud va du är duktig!
    Skönt att bebben höll sig inne till efter nyår! De vet hur de ska lura oss de små liven, man vet aldrig när de dyker upp;-) När man minst anara de! Lycka till!
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt!! Blir lite extra också med stjärnknapp! =)
    Ni vet inte vilket kön det blir? Ja oavsett så passar ju den bodyn perfekt! =)

    SvaraRadera
  4. supersött set =) å lycka till med lilla pyret...

    SvaraRadera
  5. Helt underbar!! Ser fram emot livebilder så småningom.

    SvaraRadera
  6. Åh vilken söt liten body! Älskar också just det röda stjärntyget, passar lika bra på pojke som flicka :)

    SvaraRadera
  7. Jättefina saker du gör! Roligt att hitta in till dig!

    SvaraRadera