fredag, januari 21, 2011

Vild pyjamas


Min store kille växer alldeles för fort och plötsligt hade han inte en enda pyjamas som passade...
Som symamma måste man ju råda bot på sånt....men är väl lite som man säger "om skomakarens barn"...de egna får alltid sist. Nu har vi iaf färdigställt en pyjamas och klippt till 2 till...
Noel har själv fått välja tyger, röda  jerseybyxor med svartmudd och mjukresår i midjan. Tröjan valde han vilda djur, ett mönster som passar en 2åring som just nu upptäcker ord, perfekt!
halsmudden blev katastofal, men det får jag ta tag i en annan gång när ork å tid finns(händer ju jätteofta;))

Nu kommer storprinsen här med blå stjärnvelour... "bysher mamma?"(byxor mamma)
kan man göra annat än å lägga allt annat åt sidan i 15min och sy ett par till honom då?
detta mammahjärtat kan iaf inte det!

4 kommentarer:

  1. nä, det är klart man syr till dem då! När de ber om det! jättefin pyjamas också!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder på dina fina pojkar i förra inlägget!! Visst är det kul när de vill vara med och välja tyg. Synd bara att jag har så lite tid att göra något av de tyg de väljer :(

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt när kläderna uppskattas! Makrillen brukar öppna dörrarna till mitt tygskåp och klappa på tygerna och säga "woooooow" eller "fint". Då funderar jag ibland på hur jag själv beter mig :)

    Vilken fin pyjamas :)

    SvaraRadera