onsdag, februari 16, 2011

den turkosa trenden fortsätter...

Är så glad över att äntligen kunna visa fina frilagda bilder...har tidigare redigerat i photoFiltre och där kan man inte göra sånna finesser...varit för snål för att köpa in photoshop eftersom jag inte har något större dataintresse...men så igår när jag var inne och tittade på allt fint hos Makrill så tipsade någon (förlåt kommer inte ihåg vad du hette) om Gimp...var tvungen att sno åt mig tipset och testa...och voila:) dönöjd!
Så stort TACK för tipset!
Husvagns-topp i lite tightare, puffmodell.
Testade ett helt nytt mönster som jag upplever som lite mer toppaktigt än en vanlig tshirt.
Mönstret är från Ottobre, kommer inte ihåg vilken tidning dock...ritade som vanligt en stl större på längden så denna har bredd stl.104 och längd 110. Ottobre är ju som jag upplever det vida i sina mönster.
Tygerna kommer från JNY.
Denna hamnar i Wcollections blogshop...den har ni väl inte missat?

Husvagns-tshirt
Detta är en beställning från kompis som ska ha den till sin pojk. Husvagnsägare så vad kunde väl passa bättre än detta underbara tyg;)
Mönstret är omgjort från ottobres underställströja i nr 6/10.
stl. 104-110.
Gillar modellen, så den kommer definitivt användas fler gånger.
Tyger från JNY

Långarmad tröja till samma beställare, kul men nervöst att sy till sina vänner tycker jag.
Kommer även komma matchande tunikor till lillasyster så småning om.
Samma mönster som ovan fast med lång arm.
Inte så mycket att orda om, svart kantning även på denna och även dessa tyger kommer från JNY.

En annan beställares skarfsar, kommer komma mer om denna beställning längre fram.
Mitt vanliga skarfsmönster 6mån-3år
Ena med namntryck och den andra med olika fram- och baksida.
Även dessa tyger från JNY (börjar bli tjatigt;))
Knappar från Assuntastore

Till sist ett par turkosa pufftights som ska in till granne;)
Riktigt goa lekbyxor, perfekt att ha under overallen!
Mönstret är ursprungligen Krumelejs som jag ritat om lite och gjort till fler storlekar.
Dessa är stl 92.
Velour och muddar från S&S.

3 kommentarer:

  1. De var inte min turtorial jag la upp igår kanske ;) i så fall tror jag att jag lyckades guida dig bra då bilderna vart skit snygga!! Och likaså kläderna :)

    SvaraRadera
  2. den har jag tyvärr inte sett innan:) men den lägger jag in under tips o trix hoppas d är ok?
    jag gjorde nog inte exakt så, laddade ner svenska guiden, var väldigt smidigt:)

    SvaraRadera
  3. Snyggt med frilagda bilder, måste nog också fixa det men just nu är det fullt upp med en massa annat....
    Jag fattar inte hur du hinner sy så mycket, ploppar ju upp massa nytt hela tiden.

    SvaraRadera