torsdag, februari 24, 2011

Mini set till en mini tjej

Detta söta lilla set är en present till en förtidigt född liten tjej.
Fick helt fria händer med beställningen, superkul!
Blev en liten mini tunika, mjuka, goa velourmuddisar och en liten matchande mössa i stl 35.
Tycker detta tyget har så härliga mjuka färger och passar bra året om.
Under min graviditet knåpade jag fram ett nytt eget mönster på tunika med kuvertöppning, men fick ju aldrig chansen att sy något till min egen skrutt med det mönstert (fick en pojk för er som inte vet).
Nu äntligen fick jag testa det ordentligt och blev jättenöjd, kommer abslout bli fler av den här modellen, får hoppas på att det är små flickor i mina väntande vänners magar;)
Mönster: Kuvert-tunika i stl 50, eget.
Tyg: rosa skogstyg från Mjukatyger samt vit interlock från JNY.

Mönster: Muddisar i stl 50, eget.
Tyg: Vit velour från S&S samt vit muddjersey från samma leverantör.

hoppas nu det blir lika uppskattat av mottagaren som det blev av beställaren!

5 kommentarer:

  1. Underbart set. Och håller med, så mjuka färger, men det beror också på att du valt vitt till. Älskar att se små små plagg i det här tyget för då är det som finast. Det här värmer att se, det är så superfint:) Tack för titten /Johanna

    SvaraRadera
  2. Verkligen ett superfint set. Väldigt snygg modell på tunikan!

    SvaraRadera
  3. Jättefint set! Snyggt! Vita byxor till är riktigt bebishärligt.
    Du har sytt så himla många ursnygga saker sista tiden, en riktig inspirationskälla! :-)

    SvaraRadera
  4. Vilket supergulligt set! ;)

    Ja det är ett eget mönster på bootsen och jag brukar ta 120:- för ett par men skulle du hellre vilja göra ett byte så skulle jag kunna tänka mig det också. ;)

    SvaraRadera