söndag, februari 06, 2011

Snurriga sniglar

Detta tyg köpte jag  för ett bra tag sen och har länge funderat över vad jag ska använda det till... fullkomligt älskar färgerna och mönstret! Även äldste sonen blev fullkommligt lyrisk när jag plockade fram det och sjöng lilla snigel akta dig (eller som han sjunger lacka dig).
Har tänkt å tänkt om ett antal gånger om vad det ska få bli....,men nu har jag äntligen satt saxen i det:)
När jag var på tyg inköpsresa i Kinna sist hittade jag ett härligt turkos/vitt randigt muddtyg, detta tyckte jag passade perfekt att matcha med. Mudden blev helt klart en favorit och måste verkligen få tag på mer för nu har jag bara en pyttebit kvar:(
Resultatet blev härligt retro, tycker iaf jag!
Mönster: Bodymönster i stl 62, eget.
Tröjan är det vanliga omgjorda från ottobre 6/10 men har förlängt muddarna rejält.

Tyg: Snigeltyget kommer från Znok, superhärlig jersey.
Mudd som sagt från Skroten i Kinna men tror även jag sett det hos MG-tyger(?)
Knappar från babythings

Lyckades ju dock i all hast sy galet så klart...sydde på armarna på bakstycket istället för framstycket och fick en synlig söm fram i kantbandningen...*suck*
Löste dock detta genom att sätta en knapp över sömmen:)
gjorde ju bara tröjan och bodyn ännu mer lika.


blev faktiskt en fin detalj, ibland kan det bli bra även om det inte blir rätt;)

Har även sytt matchande harem byxor till pojkarna men de dyker upp i morgon:)

7 kommentarer:

  1. Verkligen skitsnyggt med det randiga till!

    SvaraRadera
  2. Tack:) precis beställt mer mudd!

    SvaraRadera
  3. Superfint:) Jag har använt randig mudd, men inte fått till det så fint i halsen. Snyggt gjort!

    SvaraRadera
  4. varför använder inte jag randig mudd oftare, när det blir så fint :) tycker du löste det lilla misstaget alldeles ypperligt :) och du är ju i gott sällskap ;)

    SvaraRadera
  5. Ja, verkar vara många som lyckades ställa till det för sig förra veckan;) hoppas på bättre lycka denna veckan!

    SvaraRadera
  6. Älskar också att bryta av med randigt. Jättefina kläder. Visst är det mycket roligare att sy bodies när man har en kantbandare :D

    SvaraRadera
  7. absolut!! blir så fint och går mkt fortare:)

    SvaraRadera