torsdag, februari 17, 2011

Underbara bilar i frotté ...och ny maskin?

Jag är kär!!
Detta tyget är nu min helt klara favorit! Aldrig varit så förtjust i frotté men detta tyger är ju helt underbart!
Har velat länge, länge och lagt en bit i varukorgen hos JNY, men varje gång plockat bort den innan betalningen...den är ju ganska dyr! Men nu sist åkte det äntligen med en bit och inte blev jag då missnöjd när jag öppnade paket:)
Tvärt om, jag föll pladdask å biten är redan slut och nytt beställt.
Har beslutat att jag ska lägga undan största biten till framtida bruk...får väl se om jag klarar det...
Detta blev det av biten...
En kofta i stl 62-68 till lill skrutten med grön mudd från S&S.
Mitt traditionella koftmönster... även matchande babymössa.
En kofta i stl 92 till min stora skrutt med röda muddar från S&S...(de kan ju inte alltid vara precis lika;))
Även en baggymössa fick han i mitt nya mönster...
klippte nämligen sönder en katvigmössa jag varit supernöjd med för att rita av modellen...
så nu har jag ritat upp den i fler storlekar:) Supernöjd med alltihop!
Beskrivning på mössan kommer nog i morgon om jag hinner...
man vet ju aldrig med två små änglar:)

Måste fråga om någon har en Brother NV 350SE, eller vet något om den???
Funderar på att införskaffa en nämligen...

7 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Härligt tyg, kanske man skulle våga beställa det då :P Älskar dina koftor du vill inte dela med dig av mönstret?? ;P

    SvaraRadera
  3. Vad mycket fint du fick ut av den lilla biten! Jag har en Brother nv 350SE som jag fick hem för ungefär en månad sen. Har inte hunnit använda den så jättemycket än men änsålänge är jag mycket nöjd.

    SvaraRadera
  4. Härligt tyg! Är också lite nyfiken på hur det ser ut i verkligheten och nu när du vart så nöjd så vart jag bara mer nyfiken...

    SvaraRadera
  5. superfint tyg! håller med Nena, dina koftor är så himla fina!

    SvaraRadera
  6. Hej igen! Köpte min Brother från SMD för 399 pund och då var det fraktfritt. Så det blev ungefär 4300 kr vilket jag tycker är billigt för en såpass avancerad maskin :-)

    SvaraRadera
  7. Har haft flera brother bla storebrodern till nv350, dock tycker jag kvalitén är dålig,har nu en janome och det är jätteskillnad...
    Men priset är ju lägre på brothers maskiner och man får en mer avancerad maskin för pengarna...
    kommer dock aldrig ha brother igen nu efter att jag haft janome =)

    SvaraRadera