fredag, mars 11, 2011

älgfilt

En mycket nära vän till mig fick för ett par veckor sen en liten skrutt:)
I veckan var jag å min lillplutt träffa och mysa med dem. Är så underbart roligt att vi ska få vara hemma samtidigt med våra små älsklingar! Men nu till presenten...
Lille R heter Elg i efternamn och eftersom hans mamma alltid varit väldigt förtjust i allt med älgar på fick det bli något med en älgapplikation på:)
satte mig och började skissa lite på älgen först ...hoppas ni ser att det är en älg:)?

Valet föll på en filt.
Det är framsidan som syns här ovan.
Tyget är LiandLos underbara klövertyg (vet har fått klöver-dille) men visst passar det till en älgfilt:)
Älgen är av brun, gul och vit velour från sos.
Turkost kanband i form av interlock från kameleontdesign.
Baksidan fick oxå en älgapplikation men mer diskret sådan av klövertyget.
Tyget är mjuk och gosig velour från Bibbis. Filten är nog drygt 70x90cm.

Hoppas den ska användas riktigt flitigt nu!

4 kommentarer:

  1. super fin, klart man ser de e en älg :)

    SvaraRadera
  2. Jättesöt! :0) Och det syns klart och tydligt att det är en älg. :0)

    SvaraRadera
  3. Fin filt!
    Jag fick en liten idé så här på morgonkvisten. Skulle det inte vara kul att dra ihop ett gäng sysugna här i krokarna framåt sommaren och ha en gemensam syhelg? Jag vet ett par till här som syr och du vet kanske några. Ordna med lokal borde inte vara så svårt?
    /Kristin K

    SvaraRadera
  4. jättefin! klart man ser att det är en älg!

    SvaraRadera