lördag, mars 05, 2011

GrönTurkos

Detta har varit en efterlängtad tröja!!
När jag fick hem verktygstygerna från Znok hade jag även bett om ett tygprov på grodorna...
Själv trodde jag Noel skulle jubla över verktygstyget men det hamnade minst sagt i skuggan av den lilla tygbiten med grodor... Noel var lyrisk och sprang runt med den lilla tygbiten och sjöng "koackackack".
"Töja mamma t  Nole!" Försökte förklara att det inte går att sy någon tröja av en så liten tygbit, men han ville inte ge sig. Så jag lovade att beställa hem en bit så han skulle få sina älskade små grodor. Varje dag när jag gick ut och hämtade posten stod Noel i fönstret och trånade, han väntade på att tyget skulle komma ( detta var samtidigt som syfestivalen). I en veckas tid stod Noel varje dag i fönstret och hoppades....och så tillslut kom tygpaketet, lyckan var stor! Samma kväll fick jag sätta mig och sy tröjan till honom (mest för att slippa tjat) men när jag ska sy sista sömmen i sidan ser jag att mitt fram på tröjan var det tryckfel...
Varför kollar man inte sånt innan man börja sy???
Så tröjan fick bli till pyjamaströja...och superJenny på Znok skickade mig en ny bit som nu ligger här uppe och väntar på att få bli en tröja;)

Mönster: Undertröja, Ottobre 6/10 stl 92 med en hel del justeringar
Tyg: Grodor från Znok, randiga muddar från Skroten i Kinna samt vit interlock från JNY.
Knapparna är mina vanlia KAM-knappar från babythings.
Noel var iallafall mer än nöjd med sin pyjamas och det var ju huvudsaken!

Idag har jag sytt klart en hel del så nu ska det bara redigeras...som ni ser har min man inte installerat nåt redigerings program på sin nya dator än, men det fick gå ändå...
Håller även på med ett nytt mössmönster (som jag är osvenskt nöjd med) och ett par nya byxor...få se när detta hinns göra klart...

TREVLIG HELG


5 kommentarer:

  1. Så fin han blev i sin pjamaströja.
    Som svar på din fråga, varför man inte kollar tyget innan man börjar sy, skulle väl jag vilja säga att man igentligen inte ska behöva.
    Tack för en fin problemlösning.
    Kramar/Jenny

    SvaraRadera
  2. å gullunge!! tröjan blev ju hur fin som helst, och en grodpyjamas är inte helt fel det heller. och nej, jag förstår inte varför man inte synar saker lite noggrannare innan man sätter sig. antar att man är för entusiastisk inför att komma igång. hoppas du har en skön helg!?

    SvaraRadera
  3. Så himla kula att höra att grodorna blev sådana favoriter, värmer i mitt ritarhjärta. Jättegullig pyjamas blev det i alla fall. Och vilken söt kille. Gillar randiga muddar också:) Och tur är väl det att Znok alltid är toppen att ha att göra med, det är i alla fall min erfarenhet:)

    SvaraRadera
  4. det är helt klart min erfarenhet med Johanna! Jenny hon är super på alla sett! Det är lätt att bli kär i dina fina mönster, du är sååå duktig!

    SvaraRadera