torsdag, mars 10, 2011

Havsugglor?

Här kommer en härligt vårig beställning:)
A-tunika i det turkosa havstyget från Znok, måste erkänna att det inte var kärlek vid första ögonkastet ( gillade den auqa/lila färgställningen bättre) men nu är jag helt såld på det. Sååå fint på plagg och riktigt vår/somrigt! Denna tunika är i stl 110 och har skickats iväg till Örebro.
Mönstret är eget ritat utifrån en tröja i stl 110 och har använts en hel del redan så ni har säkert sett det förr...
Rött muddtyg från JNY.
Matchande skarfs om den är till F eller lillebror vet jag inte men kan tänka mig att det är lillebror som ska ha den:) Mitt vanliga egna skarfsmönster
Sist men inte minst en härlig kofta i det gröna uggletyget, från Znok även det.
Har kantat med pistagegrön mudd från SoS som även använts som mudd i armar och nederkant.
Blev väldigt mild och skön att titta på!
Mönstret är eget i stl. 86 och knapparna är KAM från Assuntastore.

6 kommentarer:

  1. Jätte jättefin beställning!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Åh vad mycket fint och vårigt!!! Så sugen på att försöka knåpa ihop ett koftmönster efter att sett din superfina variant.

    SvaraRadera
  3. Koftorna dina är verkligen fina i modellen!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin klänning! Gillar modellen!

    Jag blev också totalförälskad i den andra färgställningen och köpte genast hem en bit, är lite sugen på denna färgställningen också... Kanske får bli en bit snart...

    SvaraRadera
  5. Jag föll med först för den andra varianten av oceantyget, men har sett många fina plagg i det du visar här. Och som skarf är den ju jättefin med! :)

    Vad snyggt med en kofta i uggletyget!

    SvaraRadera
  6. tack för alla fina ord:) KOftor är absolut inte svårare än något annat å sy så det fixar du Anki:)
    Jag får nog med beställa en bit till å ha till mina små!

    SvaraRadera