söndag, mars 06, 2011

Vårkänslor!!!

Visst är det för härligt nu när solen äntligen börjat tina upp vårt frisna land:)
I allafall här i småland! Vi har nu haft några riktigt fina dagar (även om blåsten varit kall) det är ju såå härligt att känna solens strålar varma i ansiktet! Nu syns till och med gräset här och var i trädgården och vägen utanför är torr...underbara våren är nu påväg...
Även här inne är det lite vårkänslor på plaggen som sys, love it!
Bodyn här över är i LiandLos härliga klövertyg som jag är så förälskad i som ni nog vet vid det här laget.
Var hos Jenny på LiandLo i veckan och hämtade hem mer tyg, tyvärr låg hon i magsjuka och dottern hade vattkoppor, så blev en snabbvisit! Verkar vara något med namnet Jenny och tyger....;) Jenny på Znok, Jenny på JNY och Jenny på LiandLo...varför döptes jag till Martina???;)

tillbaka till bodyn...
Denna är sydd till lillprinsen, vars garderob behöver uppdateras igen...han växer så det knakar!
Sydd klövertyg från liandlo som sagt och vit interlock från jny och härliga blå knappar från asuntastore.
Tycker att knapparna blev pricken över i:et. Märkte dock när den skulle på igår att jag missat knapparna i grenen, hallå amningshjärna!
Mönstret är eget i stl 62 med farfarsknäppning, gillar modellen starkt.

Även storebror fick en vårtröja som matchar i samma tyger och knappar.
Mönstret är samma som jag bloggade om igår.
Har även plcokat fram de turkosa "vårlapparna" nu:)

Nu är killarna helklädda i klöver nästan ;), tröja/body, mössor och skarfsar....klöverfrossa så att säga!

Välkommen våren!

3 kommentarer:

  1. Ja, visst är det skumt det där med Jenny. det finns faktiskt en till. Jenny på Nea Nobelle.
    Kramar ZNOKJenny

    SvaraRadera
  2. men å, så fina! och knapparna gör ju allt så mycket piggare! hoppas du haft en skön helg? känns ändå som att det går mot vår - äntligen! kram!

    SvaraRadera
  3. Hej, hej, en Jenny till här, fast jag gör inget annat än köper tyg... ;-)

    Oj vad snyggt klövertyget är, väntar att mitt ska komma på posten om några dagar. Hade fått för mig att klövern är lite större på tyget och blev nu glatt överraskad över att den är så pass liten, me like it. =D
    Snygg body och tröja, farfarsknäppningen passar verkligen jättebra på tyget. =)

    SvaraRadera