onsdag, mars 30, 2011

Vår/sommartunika till Moi!!

Mitt allra första klädesplagg (bortsett från skarfsar och mössor) är nu sytt till mig själv:)
Som många av er redan vet är detta ett av mina abslouta (eller apsoluta som Madelene hade sagt;)) favorittyg! Sömnaden gick relativit smidigt och jag är supernöjd och glad över min klövertunika!
Den ska absolut bäras på Sy festivalen nästa helg på ELMIA...
så ser ni mig får ni lova å hälsa...tror jag är ganska ensam om att ha en sån här:)

Framsida


Baksida                             
            
 Tunikan är sydd i rosa klövertyg från LiandLo, även kantad med detta tyg.
Skärningen under bysten är "pyntad" med en vit spets, lika så längst ner på tunikan, denna kommer ifrån Smålänningen.
Stolt över att säga att mönstret är mitt aldeles egna:)
Inspirerats från ett gäng olika tunikor jag sett.
Ringen är gjord för att underlätta vid amning och tanken är att jag senare ska kunna sy dit ett knytband upptill (när mjölken sinat å taxöronen formas:() 


Sitter som en smäck:)

7 kommentarer:

  1. Toksnygg!!! Jäklar vad impad jag är! Kram

    SvaraRadera
  2. TACK!!!måste nog erkänna att jag blev det själv med;)

    SvaraRadera
  3. Super fin va skoj o sy till sig själv har ja inte vågat mig på förutom mössa o pannband :P

    SvaraRadera
  4. herregud så fin! vad duktig du är som ritat mönstret själv, så snygg!!
    jag vet inte än vilken dag det blir till Jönköpingsfestivalen...vilken ska du?! Vad roligt det vore att ses!
    Vi hörs, kram!

    SvaraRadera