söndag, april 24, 2011

bara att svälja sin stolthet;) Grattis Johanna å Jenny ni har gjort det igen...

 ...var inte alls övertgad när jag såg tummelisatyget hos Liandlo första gången, visst tycker jag det var fint å sött, men just lite för sött för att jag skulle klä mina grabbar i det...Därför gjorde jag ingen förbeställning av det utan tänkte jag tar bara en liten provbit när jag ändå ska hämta de andra (klöver) hos Jenny (på Liandlo)När jag väl skulle gå in å titta på tyget för att bestämma mig om jag skulle ha det eller ej var det slut...men snälla Jenny fixade en meter till mig och tur var ju det...;)
...för, Oj, oj, oj så fel jag hade. det är superhärligt live och färgerna är helt underbara...
och just tummelisa var första tyget som saxen sattes i igår., tshirtar till mina så hjärtegull!
Över här ser ni L:s tshirtbody och visst blev den härlig!?
Armarna är i gröna hjärtan från Liandlo och vit supertunn interlock från mg-tyger till kantning.
Gröna knappar från assuntastore. Mönstert är mitt egna kuvertbody mönster som jag kortat av armarna på i stl 68.
Här är N:s tshirt, tyvärr blev kvalitén på bilden ingen höjdare å kunde inte bli en ny då tröjan sitter på N som inte är hemma...Samma tyger som jag redan nämt. Denna modell av tshirt är lite mer kroppsnära, tycker det är superfint! Mönstret är mitt egna i stl 98

 
Här kan ni se grabbarna... kunde inte få en enda bild där båda ville titta i kameran eller såg ut som sig själva men vad gör väl det;) N hade så bråttom med för han skulle ut å "heka me pappa"(leka)...


7 kommentarer:

  1. Härliga plagg blev det av ett härligt tyg!!!

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga plagg! Kul att få sy syskonmatchning :)

    SvaraRadera
  3. Så fina! Har själv tänkt beställa av tummelisatyget, men inser nu att jag väntat för länge... Tyget var ju ännu sötare nu när man såg det som plagg, får väl hoppas att de tar in mer.

    SvaraRadera
  4. Superhärligt! Härliga bilder på dina grabbar också :)

    SvaraRadera
  5. Å vad fina plagg du sytt!! Jag ångrar så att jag inte köpte det tyget! men man kan inte ha allt! Tack för din kommentar på min blogg. Skrev svar till dig angående str. där, men kom på att du kanske läser här mera(daa) 0ch jag tycker att det är väldigt Stort!! :)

    SvaraRadera
  6. åååh så fina! så snyggt med hjätrtyget till - kanske gör ngt liknande till min tjej hemma....hon väntar lika mkt som jag på laindlotygerna nu, eftersom jag inte "hann" sy av min förra leverans...

    SvaraRadera
  7. Tack åsa:) det är helt ok! Fått beställning på en kofta i de tygerna, ska bli spännande! Fått post?

    SvaraRadera