onsdag, april 06, 2011

Farfarströja till storprinsen!

N växer så det knakar! Halva garderoben minst har han nu växt ur...
Tur han har en mamma som älskar att sy å shoppa tyger (o mkt annat) ;)
Även L växer ur sina kläder över en natt känns det som, så ont om projekt har jag då inte...
Denna är iaf sydd till N. Har ju fått dille på JNY:s ränder å stjärnor så fick bli en väldigt lugn variant av dessa tyger...N har snöat in på blått å rosa (de första färgerna han lärt sig, men han upptäcker nya varje dag) eftersom jag inte ha några rosa ränder fick det bli blått. Han var väldigt nöjd över detta...han fick även en rosa Ralph Lauren piké som jag skickat efter, så lyckan var gjord, men d ä en annan historia;)

Ville ha hela stjärnor på knäppningen så fick bli en bred variant av farfarsknäppning. 
Knapparna ville jag ha centrerade så fick bli en specialknäppning upptill. 

så här i efterhand hade jag nog valt runda vanliga knappar, men den kunskapen tar vi med till nästa gång;)
tycker det blev lite väl bra med stjärnor...

Tyg:
Himmelsblå stjärnjersey samt himmelsblå ränder från JNY
även kantad med det randiga. Vit mudd från SoS

Knappar:
Stjärnor från Babythings, samt vanlig rund från Assuntastore och en prymknapp från Bibbis

Mönster:
Eget i stl 98

om någon vet hur jag får tillbaka så min bild visas i läslistan får ni väldigt gärna höra av er! vet inte vad som hänt:(

2 kommentarer:

  1. Riktigt snygg tröja.. ja älskar den himmelsblå färgen :) och så vårfräscht nu oxå :)

    SvaraRadera
  2. Supersnygg tröja, så läckert med stjärntyget till knäppningen!

    SvaraRadera