torsdag, april 07, 2011

till min förtrolla(n)de lilla prins...

...någon groda är han ju inte men förtrollande är han allt min lille prins...
Som jag berättade i förra inlägget så växer grabbarna här hemma som jag vet inte vad;)
Tur jag tycker att det så roligt att sy!
Var på BVC idag med L å han fick sina första sprutor, var ingen hit tyckte han...å stackarn har allt lite ont nu med. STOR är han kan jag konstatera iaf 3månader den 10e,...vart tar tiden vägen?
Tillbaka till sömnaden...
Här kommer en av de bodiesar som sytts till lillprinsen  det senaste.
I början gillade jag inte detta mönstret alls, men efter storprinsen bestämt tyckte att mamma skulle "töpa koackackack" fick det bli en bit...Nu är jag såld, så mkt finare live! Tycker det blev väldigt snyggt å lite tuffare med svart kantning till!
Tyget kommer från Znok och verka vara slut (tur jag sparat en meter i mina gömmor) i denna färg, såg att det fanns lila kvar på hemsidan. Bodyn är kantad med svart tunn interlock från JNY , så bra att kana med (tack Jenny på Onomak för tipset). Är en fröjd att sy med CoverPron nu när man kan den lite bättre å har sina knep! Knapparna kommer från Assuntastore.
Mönstret är eget i stl 68.

Blev även en matchande liten dregglis, behövligt när man har en liten plutt som spyr stup i kvarten..
borde nog gjort minst 4 om han ska klara en kväll;)

7 kommentarer:

  1. Nej, är det tyget slut :-( Jag som hade siktat in mig på att köpa det på syfestivalen.
    Fin kombo, Hanna har en klänning i samma :-)

    SvaraRadera
  2. Ja tror det fanns inget kvar i webshoppen...:(

    SvaraRadera
  3. Haha! Sitter ju på Facebook...var är du då? :0P

    SvaraRadera
  4. Jättefin! Kul att man kan tipsa varandra om olika saker :) Ha så kul på syfestivalen imorgon! Du vet vad du ska kika efter ;)

    SvaraRadera
  5. Ska INTE glömma det Jenny:) ska ju ha en bit av det med så då försvinner det nog inte bort från amningshjärnan;) sitter här å pumpar för fullt nu:) ska få åka utan barn...lyx!

    SvaraRadera
  6. så fin! det här med body martina, jag har inga mönster alls och får frågor lite då o då...hitills har jag passat av feghet, men nu börjar jag bli sugen på att sy smått! har du utgått från ngt mönster får du gärna tipsa mig! ottobre?
    åker till jönköping på söndag - synd att vi inte kan ses :(

    SvaraRadera
  7. utgått från en body min store skrutt hade när han var bebis den har sedan både blivit till kuvert, omlott å farfarsbody;) men för mig jag sytt en från ottobres mönster...ska ta å kolla lite p ådet så kan jag maila dig...påminn mig gärna om du inte hört nåt i mitten på nästa vecka...amningshjärna!

    SvaraRadera