söndag, maj 08, 2011

En tummelisakofta växer fram...

Fick en helt underbar beställning på en kofta i samma tygkombination som mina pojkar fick på sina tummelisa tröjor, tummelisa och gröna hjärtan från Liandlo.



Beställaren ville gärna ha någon typ av ficka/fickor på koftan (helt nytt för mig). Hon har som jag en ficktokig 2åring, som stoppar fickorna fulla med småsaker...valde att kanta fickor och kofta med vit interlock (från MGtyger). Jag ville inte att det skuld ta fokus från de underbara tygerna så höll det neutralt. Blev dock lite fundersam på vilken färg jag skulle ta på muddarna, så använde mig av den otroligt inspirerande gruppen, Vi sytokiga. Härliga tjejer där! Valet föll iaf på vitt även där, så sommafräscht!



Sen var det dags för knappar... Å visst fanns det flera som passade, som små karameller! Kunden valde de gula.



Å så här härligt blev resultatet, one of a kind!
Hoppas den kommer användas mkt! N tyckte vi skulle behålla den:) så kanske det får bli något liknande till honom...

3 kommentarer:

  1. Så härlig, önskade att jag hade varit snabbare och hunnit med en bit.

    SvaraRadera
  2. Helt underbar!!! Välsydd, härlig kombo och alldeles alldeles underbar:)

    SvaraRadera