tisdag, maj 10, 2011

Härliga sommartunikor



Härlig turkos havs tunika (Atunika), tyget kommer från Znokdesign och vit interlock från mg-tyger. Underbar i sin enkelhet och passar ju perfekt en solig å varm dag som denna! Mönstret är mitt vanliga i stl 92

Har även sytt en tunika till mig själv i Pippityget:) riktigt somrig å härlig, om jag får säga d själv(å det får jag ju här;))! Mönstret har jag ritat själv och lär komma fler av denna modellen. Tyget är från lilofant och MGtyger.







N vill även poängtera att tunikan är röd där....
Sola lugnt!

6 kommentarer:

  1. Jätte härliga! Har pippi tyget samma härliga kvalitet som det ser ut?

    SvaraRadera
  2. Somriga och jättesnygga!

    SvaraRadera
  3. Jättesnygga båda två! Jag har oxå sytt i oceantyget idag (tack vare dig :))

    SvaraRadera
  4. Pernilla..tunnt och somrigt! Å då får jag gå in å titta till din blogg Jenny;) tack till er alla3:)

    SvaraRadera
  5. Jättesnygg pippitunika, precis ett sånt mönster på tunika/t-shirt är jag på jag efter till mig, jättesvårt att hitta med raglanärm :-(

    SvaraRadera
  6. Jennie Eriksson7 juni 2011 17:32

    Den tunikan var jättefin! Syr du den modellen för barn också? Bättre med kort ärm än linne-modell för solens strålar.

    SvaraRadera