lördag, juni 18, 2011

Min 09a

Dagens sömnad har bestått av mkt beställningar, men bröt även av med ett inslag av "lustsömnad" för att få tillbaka glädjen i sömnaden;). Blev ett set till storebror här hemma, som VERKLIGEN behöver påfyllnad i sommargarderoben!



Blev en stilren och enkel tshirt i JNYs himmelsblå ränder som kan användas till mycket. Sydde den i min tightare tshirtmodell, stl 98. Latmasken kom dock fram och jag orkade inte fylla på strykjärnet med vatten, så den fick helt enkelt va lite rynkig;)



För att göra tshirten lite mer speciell sydde jag på skruttens födelseår på ryggen...blev lite fotbollsfeeling.



Ett par shorts fick det bli oxå. Fick hem Mjukatygers Jeanscollege i veckan, såå mjuk o go och alldeles lagom tjock att ha i sommar. Kantande med vit interlock från swelogent och använde vit mudd från s&s. Mudden sydde jag även in lite bredare resår från Bibbis för att shortsen ska sitta uppe bättre på min smalis;)



På rumpan satte jag en ficka som även den kantades med interlock och så sydde jag en Wcollection krona lite på frihand. Tycker verkligen om denna shortsmoddelen (samma som användes till pyjamasarna för någon dag sen) måste ta tag i att rita upp det även i vuxenstorlekar...kanske i morgon;)

Fotosession:) med egna poser...



















Mamma nöjd å Noel ser med ganska nöjd ut tycker jag nog:)

3 kommentarer:

  1. Vilken duktig liten modell du har där. Så fin han blev!

    SvaraRadera
  2. superfint, tycker oxå om shortsmodellen. Lite 70-tals feeling över dem. =)

    SvaraRadera
  3. Supersnyggt set! Å vilken fin liten kille som ser ut att trivas väldigt bra i sina nya kläder.

    SvaraRadera