onsdag, juni 22, 2011

Ränder, spets och applikationer i en alldeles underbar kombination!




För några veckor sedan trillade det in ett mail från en gammal klasskompis från gymnasiet. Hon undrade om jag hade möjlighet att sy upp lite kläder till hennes lilla Is 1årsdag. Det är alltid lite nervöst att sy till gamla vänner;)

Plaggen skulle gå i vitt/rött och hon föll direkt för vit/röda ränder från JNY. Vi kom även överens om att ha röd/vita stjärnor som inslagg. Efter lite bollande fram och tillbaka över önskemål fick jag mig en bild av vad som önskades och fick fria händer att sätta samman plaggen. Spets och applikationer med I fick gärna bli ett återkommande inslag på plaggen för att göra dem mer flickiga...här kan ni nu se resultatet, hoppas M och I blir lika nöjda som jag är;)





Kuverttshirt i stl 80
Röd/vita stjärnor samt vit/röda ränder från JNY, bomullsspets från S&S, röd/vit randig interlock från E-slöjd samt vit interlock från
Eget mönster.





Pufftunika stl 80
Tyger som ovan samt vit mudd från S&S.
Eget mönster.




Spetskofta med snedknäppning stl 80
Tyger som ovan samt knappar från Assunta i stl 14 & 20.
Eget mönster.

Bäst just nu:
Är supernöjd med beställningen och tror nog det är det sötaste jag gjort! Känner mig även glad över att hittat ett sätt att göra snedkoftan mer tjejig, för de som gillar det. Snedknäppningen har liksom blivit min grej och förknippas nu med Wcollection, superskoj!

Även skönt med midsommarledigt för att samla ny kraft och inspiration till höstens kollektion, men mest för att få vara med familj och vänner!

Trevlig midsommar!





13 kommentarer:

  1. Det är supergulligt set. Hon kan inte bli annat än nöjd. Gillar färgerna rött & vitt ser så mycket sommar ut!

    SvaraRadera
  2. Superdupersnyggt alltihop! Men jag är extra kär i koftan - den är sååå fin!

    SvaraRadera
  3. Jättefina kläder! Jag har lite svårt för när det blir supertjejigt, men eftersom det var rött istället för rosa funkar det :) Hoppas kompisen blir nöjd!

    SvaraRadera
  4. hippavippa Michaela22 juni 2011 12:40

    UUUNDERBART!

    SvaraRadera
  5. Det här hade jag gärna klätt min lilla dam i. Din gamla klasskompis kommer garanterat att bli nöjd!!!

    SvaraRadera
  6. Du har helt rätt i att snedknäppningen har blivit lite av ditt signum, superbra idé som du verkligen ska hålla fast vid. Det är många som syr men så få som har ett uttryck som verkligen säger vem det är som sytt på en gång. Någon gång förhoppningsvis snart tänker jag i alla fall beställa snedknäppta koftor till mina barn av dig, måste bara ha råd först :-)

    SvaraRadera
  7. Superfint alltihop! Älskar koftan! Vad tar du för en likadan (möjligtvis i andra färger) i st 104? (maila gärna på mirasmamma@hotmail.se)

    SvaraRadera
  8. Du behöver inte vara orolig tror jag. Allt är ju superfint!!

    SvaraRadera
  9. Vilka superfina plagg du gör!
    Jisses!Å randigt är ju såååå snyggt.
    Hoppas ni får en härlig midsommar!

    SvaraRadera
  10. Har du möjligvis möjlighet att göra en sådan här klänning:

    http://www.mylovebasket.com/se/item/geggamoja-dress-longsleeve-294147?referer=3574425

    SvaraRadera
  11. Jag Syr gärna på mitt vis men inga rena kopior utan vill att mina kläder ska kännas wcollection!

    SvaraRadera