söndag, juli 03, 2011

Mysset storleken större...




Mysset i stl 122 sytt i cerise/rött Stjärntyg från stof2000. Supersöta Aleisa med bloggen made by mama ( värt ett kik) var snäll å langade tyg till mig från Danmark:). Setet är kantat med röd interlock från swelogent och muddarna kommer från s&s.



Ett matchande set till:) samma storlek å samma leverantör å langare;) Linnet är dock kantat i koboltblå Jersey från MGtyger. Mönstrena är mina egna. Linnena känns som ni vet hur de ser ut vid det här laget;) men var ett tag sen mina muddisar var med i bloggen... Modellen är vid med mkt puff nertill:) på så sätt kan byxorna växa med barnet...

Dessa två set är min del i ett byte...själv fick jag ett jättefint set med marina skalkläder från norska märket Troll, till min store skrutt...hoppas det ska bli omtyckt!


I vanliga fall syr jag ju endast upp till stl 110. Detta eftersom jag bara ritat upp mina mönster upp till just denna storlek då efterfrågan varit störst stl 50-110. Vissa undantag görs det dock på specialbeställningar:) mönsterritande tar dock Väldigt lång tid... Det ska provsys å grejas, så på sådana plagg blir timpengen inte mycket att hänga i granen;). Kände att jag ville klargöra detta då många frågar om större storlekar och jag ibland tackar nej.

Jag har dock valt att rita upp linnen till stl 122 och även mina koftor( som är lite av wcollections signum) till stl 128.

4 kommentarer:

  1. Å så snygga set! Tygera är superfina också!

    SvaraRadera
  2. Jättefina!

    SvaraRadera
  3. Oj, så fina! Annie brukar ibland vara dit. Så nästa gång vet jag vad hon ska langa :)

    SvaraRadera
  4. Det är du som är sötast! Kram min vän, jag langar gärna mera om du ska sy så fina!/Aleisa

    SvaraRadera