måndag, augusti 29, 2011

Hönsmamma stolt som en tupp!

Jag vill nu stolt presentera mig som mamma till en numera blöjfri "too tille"(stor kille). Plötsligt händer det! Efter att under hela semestern försökt få N att börja gå på toa utan något som helst intresse från hans sida hände det plötsligt igår!
" Pappa, ja vill tissa toan. Ja too tille nu!"
Gissa om det blev fart på oss och sagt och gjort. Sen igår morse är N blöjfri och har till och med klarat hela natten. Vem som är mest stolt här hemma är svårt att säga;). Detta skapade dock ett värdsligt, litet problem....
...N äger bara 4 par kallingar.
Som förskollärare vet man att det går åt måååånga i början;)
Nu har det dock bara hänt en liten olycka på hela tiden men det kunde vi ju inte veta innan...jag ringde i morse på mamma och bad henne köpa lite nya fina boxershorts och goa mamma fixade självklart det. Så 6 par nya tuffa kallingar levererades hit i eftermiddags. Tack söta mamma!
Nu börjar ni undra, är inte detta en syblogg? Och jo, visst är det det;)

När grabbarna tog sin eftermiddagslur passade jag på att rita ett boxershorts mönster. N fick sen välja vilka tyger han ville ha och hjälpa mig att sy. Här kommer nu (äntligen) resultatet:

Boxer 1
Fram



Bak



Boxer 2
Fram



Bak



Boxer 3
Fram



Bak



Material:
Drakar i Jersey från Znok
Snurriga sniglar i Jersey även detta från Znok
Rött stjärntyg i Jersey från JNY
Imse vimse samt gröna hjärtan båda i Jersey från Liandlo.
Vit tunn interlock från JNY
Mjukresår från Bibbis
Vit tråd från Bibbis

Mönster
Utgick från ett par Björn Borg boxers stl 86/92 och ottobres boxershorts mönster i nr 4/2004 stl 92 och ritade ihop ett eget.

Bäst
Att mönstret blev super bra och sitter som en smäck på min lille smalis, men bäst är ju absolut att ha ett blöjfritt barn!

Livebilder på min store skrutt
















Nu är det bara nappen som ska bort med;) men vi tar en sak i taget!

7 kommentarer:

  1. Aaaah, så många fina kallingar :) Och tröjan den är inte fy skam den heller. Här hemma har makrillen fortfarande blöja på förskolan. Jag hoppas att personalen har lust att ta tag i det snart. Jag märker att makrillen blir sämre på att säga till när han varit sina tre dagar på förskolan och vi bara är hemma. På helgen är han hur duktig som helst, men då är det snart återigen dags för förskolan... Moment 22 (om man ska överdriva lite!)

    SvaraRadera
  2. Klart han är too tille!

    SvaraRadera
  3. Helt underbara! :)Vad har du för tyg på ärmarna i tröjan?

    SvaraRadera
  4. Jättefina! Kul med en stor kille :)

    SvaraRadera
  5. gud så snygga..:) va kul o ha så fina kalsonger då förstår ja han inte vill ha blöja.. Min dotter på 2,5 e oxå blöjfri fast inte på natten än.. så skönt o slippa blöja på de stora :)

    SvaraRadera
  6. Ulrika det är s&s stjärntyg:) tack till er alla, era kommentarer värmer!

    SvaraRadera
  7. Kul! Håller också på med att träna en liten på snart 2½.. Har dock inte sytt några trosor själv än..
    Boxershorsten är urfina!! Förstår att han gillar dom!

    SvaraRadera