onsdag, augusti 31, 2011

Rött, marint och vitt....alltid lika rätt!

Dagens sömnad har bestått i att kanta en fasligt massa koftor...närmare bestämt 12st...så för att bryta av det lite blev det lite spontansömnad i form av nya joggingbyxor till N.




Blev så inspirerad på sytokiga för någon dag sen när en tjej sytt byxor i liknande modell att jag nu blev tvungen att bläddra upp mitt mönster i pärmen...och som tur var låg det kvar där under muddisar...var ett bra tag sen jag sydde några i den här modellen...senast i våras om jag inte missminner mig?!

Ville göra fickan till en extra detalj och valde därför det marin/vit randiga tyget som innerficka. Tycker det är så snyggt med täcksömmar så här.
Ett par jeans är redan tillklippta och matchade byxor till L så klart fast tvärt emot, ja ni få se om en dag eller två;)

Material
Rött joggingtyg från swelogent
Marin/vit randig bomullstrikå från e-slöjd
Vit tunn interlock från JNY
Samt marinblå mudd från stoff&stil

Mönster
Eget muddismönster med täcksömsfickor i stl. 98

Bäst
Är jättenöjd med kombon och så även den nye ägaren.

4 kommentarer:

  1. Håller med föregående, SKITSNYGGT! :-)

    SvaraRadera
  2. Rött, marint, vitt och dessutom randigt! Supersnyggt helt enkelt :-)

    SvaraRadera
  3. O ja! Skitsnygga är ordet! Färgkombon går i alla väder!

    SvaraRadera