onsdag, augusti 24, 2011

Så sött det kan bli-spetskofta

Kanske kommer ni ihåg den söta vit/röda spetskoftan jag sydde för ett tag sen...annars kan ni se den här....

Nu har jag fått nya uppdrag av samma kund, riktigt roliga sådana! Här får ni nu se ett smakprov ur beställningen.



Underbart söt spetskofta i rosa/vitt i ett av mina favorittyger! På koftan ser ni även en eller ja två applikationer. Ett svart hjärta med ett randigt b i. Är så roligt att få sy sånna här små pillhistorier med det lilla extra. Nu är det ju bara synd att man inte själv har någon liten skrutta att klä. Tror inte sönernas far hade uppskattat spetskoftor på smågrabbarna här hemma direkt;).




Material
Rosa skogstyg från MT
Vit tunn interlock från JNY
Vit mudd och vit spets från Stoff och Stil
Svart interlock från Swelogent
Rosa/vit randig bomullstrikå från E-slöjd
Vita KAMknappar i stl 14 & 20 från Assunta
9 rullar vit tråd från Bibbistextil;)

Mönster
Mitt egna snedkoftsmönster i stl 68.
Applikation på frihand

Bäst just nu
Glädjen i att få sy spetskoftor och att få en återkommande kund!

6 kommentarer:

  1. Såg inte applikationen först, men nu blev den ju ännu snyggare :)

    SvaraRadera
  2. Så himla söt! Diggar ditt förslag om kofta till dig själv :-D Vill se tack!

    Tack för tanken om mönster, har dock tidningen så jag kan fixa själv!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Diggar modellen. Går den att få i typ grå botten fast alla fina spetsdetaljer? Vill gärna att det ska kunna passa till mycket

    SvaraRadera
  4. Så söt :) Kul med en beställare som återkommer med fler roliga uppdrag! NU måste jag gå och lägga mig, annars blir jag så trött och grinig - vi hörs förmodligen i morgon :)KRAM!

    SvaraRadera
  5. Sandra maila mig så kan vi säkert komma överens om något!

    SvaraRadera
  6. Sockersött :D. Datumet för syhelgen är numera inbokat i kalendern :D. Det ska verkligen bli kul.

    SvaraRadera