måndag, augusti 15, 2011

Star bralls




Star bralls till storebror här hemma...i oktober ska min skrutt börja på förskolan ( när blev ha så stor?). Med denna start i åtanke sydde jag dessa mysbyxor. Kraven var att de skulle vara mjuka och ha fickor...Så beslutade mig om att rita om mitt muddismönster med fickor inspirerade från senaste ottobre, gillade deras ide på fickor. Så här blev min variant.



Kantade fickorna i en klarare blå, hade först tänkt mig rött, men hade inte lyckats få med mig mer än 2 röda rullar till stugan....så får nog bli ett par andra med röda inslag, gillar den kombon;) Denna interlock kommer från MT.



Så här blev de klara....ingen vidare bild men ni får ha lite morgongympa för nacken;)
Ska se om jag inte kan få till en livebild idag.

Tyg:
Stjärnvelour
Stjärnjersey
Samt marin mudd alla från S&S
Blå interlock från MT

Mönster:
Eget inspirerat av ottobre

Bäst:
Storebror älskade dem och jag tycker modellen blev bra.

sämst:
Velouren är inte reaktiv utan spricker när man töjer i tyget ( det vita tittar fram) väldigt tråkigt på ett annars så fint tyg!

4 kommentarer:

  1. Åhh va grymt snygga, va du är duktig!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Ser grymt snygga ut! Blir säkert jättetuffa på!

    SvaraRadera
  3. Sååå snygga! Himla snyggt med fickorna, nu måste kanske jag också försöka mig på att göra fickor!

    SvaraRadera