fredag, september 09, 2011

1 o 2 o 3 indianer?

Nu är det fina indiantyget här!
Hade två kombos i huvudet från första stund jag såg tyget så självklart var jag tvungen att slänga mig på tygerna direkt och börja klippa:)
Kombo 1




Första farfarströjan blev till N som klär väldigt bra i dessa färger. Tycker att det randiga bryter av fint och framhäver indianerna på ett väldigt bra och lagom vis (vadå svenskt);). Ville göra den lite mer speciell så valde därför att göra den i farfarsmodell med många, täta knappar. I efterhand är jag väldigt glad för att jag vågade dra på med knappar, tycker det blev en härlig detalj!

Kombo 2




Denna blev till lillebror. Blev faktiskt mer förtjust i denna färgställningen av tyget, jag som vanligtvis är väldigt blå/röd:). Den passar perfekt på L!
Var ju även tvungen att sy matchande dregglisar eftersom lillebror är en riktig liten dreggelnisse nu när tänderna ploppar upp:)




Material
Blåa och gröna indianer från Jofotex
Gul/vit & röd/vit rand från JNY
Vit interlock från JNY
Röd mudd från Stoff och Stil
Gulmudd från JNY
Vit fleece från Stoff och Stil
KAMknappar stl 20, marin, grön, gul från Assunta.
Storlekslappar och tråd från Bibbis

Mönster
Egen farfarströja i stl 104 ( satte 98 lapp virrpanna) & 74.

Bäst
Är såå glatt överaskad av tyget, mycket finare i verkligheten! Tycker kombosarna blev skitsnygga (osvenskt) och N är jättenöjd med sin tröja. L verkar oxå nöjd men han säger mest papapapa å mamama;)

Fotosession



























Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Dösnygga! Hoppas att jag har något snyggt tyg hemma att matcha med!

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Jnys vit/gröna var med snyggt till å svarta!:) du lyckas säkert!

    SvaraRadera