torsdag, september 01, 2011

Bruna baggyjeans





Här hemma har vi en kille som dragit iväg på längden...allt har blivit för kort i armar och ben...vad hände egentligen över sommaren? Det positiva är ju att det ger mamman ännu mer anledning till att exprimentera fram nya plagg;) dessa sydde vi tillsammans idag jag N. Bruna baggyjeans med blåa och vita detaljer. Velade fram och tillbaka på om jag skulle köra bara på brunt/vitt eller brun/vit/orange, men kom fram till att denna kombin skulle bli mest användbar, sett till hur Ns resterande garderob ser ut! självklart skulle det vara fickor på som man kan lägga saker i...det skulle få plats bilar, pengar och godis enligt N;)



Blev även en fick där bak med ett W i vitt skin, gillar skindetaljer!
Nu får vi hoppas de passar för vi har inte hunnit pröva dem ännu... Håll tummarna;)
Dags att trycka fast knappar!

Material
Brunt jeanstyg fyndat på swelogent
Blå/vit randig Jersey från Znok
Blå mudd från mjukatyger
Vitt skin från skroten i Kinna
Vit tråd från Bibbis

Mönster
Eget muddbyxsmönster i stl 98 omritat till jeansmodell med lite andra detaljsömmar och bakficka.


Mysigt att få sy tillsammans även om jag inte skulle välja att ha med honom på beställningssömnad än riktigt;) roligt med en för mig ny färg kombo med! Totalt kär i Znoks nya randiga tyg!

5 kommentarer:

  1. Super snygga!!!! borde nog resa på mig och sy klart K´s manchesterjeans men soffan är ju bara såå skön!!

    SvaraRadera
  2. Kanske jag ska inspireras av dig och sy ett par till min dotter?! Gillar dina olikfärgade detaljer på dom nämligen.. =o)

    SvaraRadera
  3. Hade velat sy tjejjeans med hemlös retro blommor i fickorna:)

    SvaraRadera