onsdag, september 28, 2011

Darling till mina darlings


Vad kan bättre passa till mina små godingar än stjärnor och darlingtyg;)
Lillebror fick en ny body som varit en skåpsvarmare ett tag...sååå skönt när man fått klart lite ufon. Storebror fick två par matchande kallingar.





Bodyn är sydd i mitt raglanmönster och är i stl 74. Efter att sytt denna kom jag ihåg varför raglanmodellerna alltid varit en favorit här hemma, är ju så mycket snyggare än en vanlig skärning. Raglanskärningen framhävs ännu bättre med en täcksöm och ser mer välarbetad ut tycker jag, vad tycker ni? Här fick det bli röda täcksömmar som matchade kantningen.




Att sy till storebror är väldigt uppskattat! Han frågar alltid om något är till honom och uttrycker "wow, wow, WOW!" klart mamman syr något då;). De här "toola" kallingarna är sydda efter mitt vanliga Kallingmönster så inte mycket att orda om...

Material:
Darling-tattoo från Liandlo
Grå stjärnjersey från Michas-stoffecke
Röd interlock från JNY
25mm mjuk resår från Bibbis
Tråd från Bibbis med.

4 kommentarer:

  1. så fina!! och visst är det roligt när det man syr är uppskattat hos de små krypen. håller med dig om att raglan är snyggt, läääängtar efter min cp som jag hoppas kommer snart.

    å så har jag glömt att tacka för den söta dregglisen som också matchar mamma :) så sött det blev med lite spets - bedårande!

    KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Så himla läckra! Hoppas min lilla Sigge blir torr snart så att jag kan sy så fina kallingar till honom. Dock är han inte så intresserad :D

    SvaraRadera
  3. Ursnygga! Tygkombon blev jättefin. Och vad kul att din lille kille blir så glad för plaggen, det blir min också och då blir man himla glad!

    SvaraRadera
  4. Så fina plagg i en jättehärlig tygkombo!

    SvaraRadera