måndag, september 26, 2011

Höstprickig tunika


Kan det bli mer höstigt än så här?
Jag är iallafall helt såld på denna lilla Tunika, tänk om man hade en liten tös att ha denna på...får helt enkelt sy en variant på tröja till grabbarna;).

Jag fick en förfrågan på att sy en tunika i detta fina tyg med flugsvampar, hon gav mig helt fria händer på kombosarna och modell. Direkt fick jag denna i huvudet!




Tyget är brun jersey med flugsvampar från Michas, finns även i ljusblått & snart rosa här i skåpet. Enda nackdelen med tyget är att det endast får tvättas i 30grader...




I fickorna gömmer sig rös Jersey med vita prickar även detta från Michas. Tycker kombon är underbar! Fickorna och uringningen är kantade med röd interlock från JNY. Röda täcksömmar som en extra liten detalj:)

Mönstret är mitt egna Atunika i stl 86 som jag piffat upp med fickor och satt lång arm på.

Pris: tunika med långarm i stl 86
290:-
50:- extra för fickor.




Välkomna med era beställningar
Hoppas nu den ska användas flitigt av sin nya ägare!

5 kommentarer:

  1. Väldigt fin tunika, gillar verkligen fickorna, själv får jag inte till det :)

    SvaraRadera
  2. Å så himla snygg! Nu blev jag inspirerad!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig tunika och vilken rolig kombination du valt. Själv hade jag nog aldrig vågat mig på prickiga fickor, men det gör ju tunikan bara ännu finare...

    SvaraRadera