lördag, september 10, 2011

Ny modell på tröja/kofta/cardigan

....ja vad detta ska kallas vet jag inte än, men haft modellen i huvudet LÄNGE;) vissa idéer får liksom ligga gro lite innan jag väl kommer till skott och förverkliga dem. Igår fick jag iaf tummen ur att testa....




...och här ser ni resultatet. Det är en tröja med knäppningen förskjuten åt vänster. Den är även vändsydd i framkant så om man vill ha några knappar öppnnar trillar den snyggt ner och visar insidan:). Tanken var att den även skulle vara snygg öppen och tycker jag lyckades få till det. Tyvärr var fotograferingen inte särskilt lätt med en 8 månaders litet vilddjur som inte ville sitta still;) men blir fler av modellen...
Får hoppas storebror vill plåtas mer;)








Material




Marinblå velour från stoff o stil
Marinblå Jersey med vita stjärnor från stoff o stil
Röd interlock från JNY
Röd mudd från stoff o stil
Vita kamknappar stl 20 longprong från Assunta.

6 kommentarer:

  1. Supersöt och modellen likaså :D. Använder du dig något av metallknappar? Jag tänkte beställa några men vet inte om jag skall ta long eller extra long. Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. å sjukt söt!! Den har du verkligen gjort bra!

    SvaraRadera
  3. Riktigt snyggt! Du är så galet produktiv! =)

    SvaraRadera
  4. Så fin! Vilken rolig modell. Vad mycket fint du gör!

    SvaraRadera
  5. Den modellen gillar jag tokmycket. Har själv funderat på att sy velourkofta ett tag, men jag har inte fått tummen ur. Kanske inspireras av dig nån dag :)

    SvaraRadera
  6. Jättesöt! Och lilla modellen är bara så <3 <3 <3 <3.

    SvaraRadera