lördag, september 03, 2011

Randig matchning-ny tröjmodell

nu kommer inlägg om matchande tröja till jeansen jag bloggade om i förgår:)
Har knåpat lite på en ny tröjmodell, den jag har nu är ju en relativt tajtmodell och fick nu lust att även ha en lite vidaremodell. Här kan ni nu se resultatet!




Den sitter härligt löst och luftigt utan att se alldeles oversize ut. Valde att kanta både armar och längst ner på tröjan som en extra detalj. Jag använde mig av blå interlock som kantning men vita sömmar för en extra liten detalj och effekt. På bilden här nedan syns det bättre.




Även en liten ficka fick det bli på och istället för att klassiskt placera den på bröstet valde jag att sätta den på magen. Tycker det blev ytterligare en liten rolig detalj, det är ju de små detaljerna som gör det;)




Så här snyggt blev det tillsammans:) tyvärr hittar jag inte kamerasladden så livebilderna får vänta...:(

Material
Blå/vit randig ekologisk Jersey från Znok ( I'm in love)
Blå Jersey från MG-tyger
Blå interlock från JNY
Vit tråd från Bibbis

Mönster
Nytt eget numera under namnet loose, stl 104

Bäst
Jag är helt såld! Znoks nya ränder är helt fantastiska!
Måste genast beställa hem mer! Passformen blev perfekt!

7 kommentarer:

  1. Oj så mycket fina detaljer på både byxa och tröja. Du har verkligen fina plagg, alltid något extra sömnadsmässigt. Du lägger till när jag tar bort (pga att jag inte är så haj på att sy). Jag är också såld på hennes ränder. Perfekt storlek på dem och fint tyg. Jag har inte varit med där så jag berömmer inte mig själv:)

    SvaraRadera
  2. Snyggt!! Det blen hur fint som helst ju!!Tryckte på din Gillaknapp också..
    =o))

    SvaraRadera
  3. snygg!!! härligt med ränder och fint med den lilla fickan!

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg! Jag som har en liten tjockis kör nästan alltid sån här modell ;)

    SvaraRadera
  5. Jättefin modell och jag gillar den lilla fickan! Kul med såna tröjor som ens man skulle kunna ha, fast i barnstorlek. Varför gör man aldrig pappa-barnmatchningar för?

    SvaraRadera
  6. Tack för de fina orden Martina:) Jag är själv förälskad i ränderna. Jag kan avslöja att det kommer fler randiga matchningar framöver.
    Kram
    P.S Älskar de randiga fickorna i de bruna byxorna.

    SvaraRadera