måndag, september 12, 2011

Stadskoftor


Helgens tillskott i grabbarnas garderober...varsin snedkofta i Strömmings underbart mjuka ekologiska bambuinterlock med hustryck. N fick själv vara med och bestämma färg på kantning och knappar. Gillar verkligen syskonmatchning ;)




Material
Staden, ekologisk bambuinterlock från Strömmingdesign
Marin/turkos bomullstrikå från E-slöjd
Röd interlock från JNY
Röd mudd från JNY
Blå och svarta knappar i stl 20 & 14 från Assunta
Trådfrån Bibbis

Mönster
Snedkofta stl 104 samt 74 båda egna

Bäst
Mjukare, skönare tyg har jag inte använt vad jag kan minnas. Ett extra plus är ju så klart även att det är ekologiskt! Ni kommer absolut se mer av detta här i bloggen, även mamman måste ju matcha grabbarna;)!

8 kommentarer:

  1. Å vad fina koftorna blev!!! Nu längtas jag ännu mera efter att tyget ska dimpa ner i min brevlåda! Var inte övertygad om detta trycket från början men tror det växer mer och mer!!!(såg att orden hanterades nyss...hihi)

    SvaraRadera
  2. Superfina!! Gillar skarpt!!

    SvaraRadera
  3. Dina koftor är så himla snygga! Så läckra tygkombinationer. Kul att se hur din matchning ser ut.

    SvaraRadera
  4. Supermysiga! Borde kanske beställa.. eftersom jag idag tagit beslutet att jag bara köper ekologiska tyger.

    SvaraRadera
  5. Så himla fina! Jag tycker dina koftor är så himla snygga! :)

    SvaraRadera
  6. Varför i allsindar tvekade jag att köpa stadstyget, det gör ju sig alldeles fantastiskt i plagg ser jag ju här! Och dina snedkoftor ÄR underbara. <3

    SvaraRadera
  7. Underbart! Jag tror minsann jag måste länka detta inlägg från FB-sidan!

    SvaraRadera