måndag, oktober 17, 2011

Bebisset som gör att det rycker till i livmodern


Ni får ursäkta dagens bilder, dåligt ljus och lite vint och härligt;) var så kallt ute och jag hade som vanligt verken strumpor eller långbyxor på mig;)
Detta söta lilla set ska till en väntande vän till mig. Så mysigt att få sy första bbkitet!
I slutet av månaden ska h*n komma så vi får hoppas att den kommer trivas i sina första kläder! Tycker detta set blev väldigt unisex och användbart.



Omlottbodyn är mitt gamla mönster jag i stl 50 som jag använde mig av när L skulle komma:) tänker nu att jag ska uppdatera det och göra om grenknäppningen till min raka, när tid finns vill säga;). Den är sydd i Liandlos underbara "Trollmor", färgerna i tyget är verkligen så fantastiska! Kantad med röd interlock från JNY och röda kamknappar stl 14 från Assunta.



Urkass bild men upptäckte det tyvärr efter allt packats ner... Detta är i alla fall svarta velourmuddisar, tajta upptill och puffiga nertill. Även dessa i stl 50, inspirationen till mönstret kommer från Krumelejs pufftights. För att hotta till dem lite extra gjorde jag fickor på dem med rött stjärntyg från JNY och även röd kantning. Även röda täcksömmar som en extra detalj. Tycker de är urtuffa och det är inte annat än att det rycker till i livmodern;).

Som en extra liten present gjorde jag en mössa av min sista lilla tygbit som matchar det hela:)

Önskar nu M lycka till och hoppas jag snart få träffa en ny liten Wcollectionmodell:).

9 kommentarer:

  1. Det blev ju supersnyggt set!! Gillar byxorna skarpt!

    SvaraRadera
  2. Hjälp vad sött synd att man inte är din kompis *S*

    SvaraRadera
  3. å så fint!! mitt i prick till en liten nyföding :)

    SvaraRadera
  4. Gud så fint! Blir alldeles matt.. byxorna var sååå fina!!

    SvaraRadera
  5. Sjukt snyggt set martina - brallorna är kungliga!!

    SvaraRadera
  6. Ja, det blev jättefint!! :)

    SvaraRadera