onsdag, oktober 12, 2011

Blandad kompott som nu borde nått sina nya ägare

Denna stackars kund har fått vänta lääänge på sin beställning...men gjort det väldigt tålmodigt. Ni har säkert inte missat att både jag och barnen under en längre tid nu varit sjuka. Nu verkar det vänt för oss (peppar, peppar), men nu var det mannens tur. Han proppar dock i sig Alvedon och nässpray för att härda ut och inte missa den heliga älgjakten;)

Åter till beställningen!
Dessa härliga muddisar ska till en annan smalis än min.
De är sydda i swelogent eller om det var stoff&stils collegetyg och det härliga randiga tyget som syns i fickorna kommer från Znok. Vita täcksömmar som en extra detalj och coboltblå mudd från mjukatyger, en salig blandning;).
Byxorna är i stl 110 och mönstret är mitt egna.




Näst på tur är en snedkofta i stl 86 som ska till lillasyster om jag inte missminner mig:/. Koftan är sydd i lilofants härliga fiskebens randiga Jersey, som jag nu även fått hem i college och mer Jersey fast det nu har en svag ljusblå nyans. Kantad med vit tunn interlock från JNY, som äntligen finns i lager igen;). Mudden kommer från stoff&stil som en härlig sytok gett mig:). Knapparna är stl 20 från Assunta.
Båda dessa plagg är favoriter även här hemma så vi får hoppas att de även blir det hos sina nya ägare.



3 par Kallingar beställdes även till storebror. Dessa med i stl.110, i mitt egna mönster. Ni skådar imse vimse och gröna hjärtan från Liandlo, blå drakar från Znok och Ingrids husvagnssemester i turkost fån JNY. Kantade med interlock från JNY och i midjan använder jag mjukresår från Bibbis, ni har väl inte missat hennes nya webshop?



Bäst just nu:
Att vi äntligen är på rätt väg med sjukdomarna!
Att jag har ett stooort paket med tyger att hämta ut från Mjukatyger idag:) och att jag och Onomak Jenny igår var på Gekås och shoppade loss, så nu är julklapparna till N inköpta:).

Måste även passa på att göra lite reklam för Liandlos nya superhärliga tyg "var bor du lilla råtta", som nu finns att förboka, Jenny du ruinerar oss! :)

Sämst just nu:
Att mitt strykjärn krånglar ( som ni ser på bilderna) men tro mig lyckats fixa problemet...och att tygerna från Tyskland dröjer då de drabbats av fler förseningar.

3 kommentarer:

  1. Så mycket fint!! Gillar brallorna och koftan massor! Jag ska även säga att många beundrar koftan du sydde till mig, så jag gör massa reklam för dig :) KRAM!

    SvaraRadera