onsdag, oktober 26, 2011

Den röda tråden blev prickar & hjärtan


För ett tag sen fick jag meddelande från mamman som jag &lillebror delade rum med på bb. Det började närma sig fotografering för
hennes lilla höna och hon ville att jag skulle sy lilla Ms utstyrsel:). Önskemålen var färgglatt och mönstrat. Tog fram detta alternativet och fick fullt förtroende. Ville matcha något mer otippat än röda ränder till koftan och blåbären i Liandlos fina Guldlock är precis samma som på deras blå hjärtan. Min tanke var att plaggen skulle vara lika fina tillsammans som var för sig och lätta att kombinera med annat i garderoben.




Tunika är som sagt i guldlock, matchade armar och fickorna med röd med prickar från Michas. Tycker den blev riktigt härlig, röd interlock till kantningen från JNY.
Denna är i stl80, ingen fara att gå upp en storlek i denna modell då den blir mer som klänning först.




Koftan är alltså sydd i Liandlos blå hjärtan ( älskar detta tyg) för att göra den stilren är alla detaljer vita utan M:et som blir den lilla pricken över i:et. Det är alltså sytt i samma prickiga som på tunikans detaljer. Vit interlock från JNY, mudd & spets från s&s och knappar från Assunta. Ett plagg som går att använda till mkt!




Byxorna är sydda i s&s röda velour och mudd, i fickorna gömmer sig samma söta hjärtan som på koftan. Modellen är tajt upptill och med rejält pös nertill, älskar denna modell. Inspirationen till dessa fick jag för ett par år sen från Krumelejs pufftights, bra namn på dem! Byxorna är precis lika tuffa till tunikan då bara pöset syns som till endast koftan då även fickorna syns. Fickorna var en extra detalj jag la på så vi får innerligt hoppas att M och hennes mamma gillar dem;) farligt att ge mig fria tyglar;)

nu väntar jag spännt på livebilderna;)




Bäst:
Att det trillar in en hel del beställningar där jag får skapa nästan fritt;)

Sämst:
Herr förkylning har lagt beslag på båda mina barn, IGEN!

Ha en go dag!

7 kommentarer:

  1. Skulle vilja påstå att det är en fröjd att se när du skapar fritt. Detta var ju sååå fint, precis som allt annat.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar koftan och byxorna tillsammans!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fin hon kommer bli! Men nej! Inte förkylning en gång till!!

    SvaraRadera
  4. Verkligen jättefint! Vad roligt att få skapa såna fina matchande set.

    SvaraRadera
  5. Sååå fint! Speciellt guldlock tunikan, men även de andra! :)

    SvaraRadera
  6. japp, säger det igen - kriminellt snyggt martina!!

    SvaraRadera