fredag, oktober 21, 2011

En beställning utöver det vanliga.


Här kommer en helt fantastisk beställning till en liten tösabit i Örebro.
För några veckor sedan trillade det in ett mail i inboxen som inte var som andra mail... Det började så här:
Har hittat och följt din blogg ett tag och är alldeles alldeles förälskad i dina modeller och kombinationer.
Nu tänkte jag ta en första kontakt och be om lite råd för en beställning
..

Hela mailet hade en härlig klang om nu ett mail kan ha det, det fick verkligen skaparlusten att gå igång och jag kände en stolthet över det jag faktiskt skapar här hemma i syrummet. Mailet fortsatte:
Skulle vilja be om råd för färg- och tygkombinationer.
Ser gärna att samtliga plagg har något gemensamt
De färger jag tänker mig går i brunt, turkost, lila... Mönstrat, randigt, klövrigt (och kanske nåt enfärgat) i kombinationer.
Tänker att du kan dessa tyger och modeller bäst och blir hemskt tacksam om du vill lägga en stund på att guida mig så att det blir så där fantastiskt…


Så här ser ni nu vad vi tillsammans arbetat fram:)
Håll tillgodo!




Brun velourkofta med sidknäppning, i fickorna och som muddar använde jag Liandlos underbar klövertyg, här i turkost. Kantningen blev turkos, samma som återkommer på byxorna och även i violernas färg på andra koftan i beställningen. Den turkosa interlocken kommer från JNY, knapparna fick bli vita (stl20) från Assunta. Tycker det gav koftan en riktig fräsch look. Den är precis lika mjuk och gosig som den ser ut, härlig att ha på nu när kylan börjar sätta in.



Plagg nr 2 är ett par baggyjeans med muddar. Jeanstyget kommer komiskt nog från Calletex i Örebro och flyttar nu tillbaka till sin hemstad;). Helt underbar tvätt på detta och lite stretch i det med som pricken över i:et. På framsidan (se nedan) är det fickor med turkos/vit randig Jersey från Znok och samma turkosa kantning som på koftan ovan, som jag nämnde tidigare. Sydde även turkosa täcksömmar för att markera fickorna ytterligare. Bak finns det med en ficka med violband och spets på för att knyta dem ännu mer samman med nästkommande spetskofta. Tycker det är så härligt att få blanda olika stilar i samma plagg!




Plagg nr. 3 är en spetskofta som jag nog gråter en skvätt över att behöva skicka iväg...tycker den är helt ljuvlig! Sydd i Znoks underbara violtyg som jag tjatat om tidigare;). Kantad med vit interlock från JNY och spetsen samt mudd kommer från S&S. Knapparna är samma som i första koftan. Tror allt det ska bo en likadan i min garderob!



Sist men inte minst 3st matchande mössor, 2 till den lilla tösen och 1 till hennes mamma. Dessa är i min vanliga baggymodell.



Nu hoppas jag bara att kunden blir lika kär och nöjd som jag är!
Mailet avslutades med:
Såg förresten att du hade lite mycket att göra, och jag vill bara säga att det inte är någon brådska med denna beställning, tänkte bara att det är dags att göra nåt åt min längtan..
Tack för en fin sida.


Nu hoppas jag att både mor och dotter ska bli riktigt nöjda efter denna längtan & förhoppningsvis längta efter fler Wcollectionplagg i sina garderober:)
Trevlig helg!
/Martina

12 kommentarer:

  1. Jag ryser när jag läser inlägget. Både över underbara plagg o underbar kund :)

    SvaraRadera
  2. Härlig beställning, roligt med lite inriktning men utöver det fria händer!

    Väldigt fint resultat!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Åh herre, det är kriminellt att sy så snygga kläder!! SÅ sy-sugen jag blev nu!!

    SvaraRadera
  4. Så oerhört fina kläder!

    SvaraRadera
  5. Så fina kläder, jag tror att kunden kommer vara supernöjd när de anländer i hennes låda.
    Du är jätteduktig och otroligt inspirerande.

    SvaraRadera
  6. Jag håller med, vilken fantastiska beställning och vilken fantastisk sömmerska! Jag verkligen älskar alla plaggen och måste säga att du står för en stor del av sybloggs-inspirationen just nu :)

    SvaraRadera
  7. Vilken toppenkund och det lönar sig att vara trevlig, hon fick ju en kanonfin uppsättning kläder!

    SvaraRadera
  8. Så snygga plagg!!! Kunden kan inte vara annat än jättenöjd!

    SvaraRadera
  9. Tack söta ni för alla fin ord, helt rörd!

    SvaraRadera
  10. En jättesöt och cool set! Jag är bergsäker på att kunden blir nöjd!

    SvaraRadera
  11. Behöver egentligen bara säga UNDERBART !!!

    SvaraRadera
  12. nu har jag varit ut och tittat på detta inlägg ungefär tjugotvåtusen gånger sedan igår eftermiddag, är grymt imponerad. så glad över att det är till oss allt detta fina är på väg, ser så mycket fram emot leverans!

    kan inte tänka mig nåt finare, men samtidigt var samtliga olika förslag du så snabbt serverade svåra att tacka nej till.. du har verkligen hittat nåt visst. och strålande kommunikation hela vägen.

    återkommer när tösen fått prova igenom w-kollektionen.
    ha det gott tills vi hörs igen!

    li

    SvaraRadera