måndag, oktober 31, 2011

Hängslebyxor med små hjärtan


I helgen flyttade dessa små hängslebyxor upp till lilla kusin Majken. Tycker tyger är så underbart, lila med små hjärtan från Michas. Jag som inte alls är förtjust i interlock annars gillar denna starkt! Mjuk och gosig och lagom söt :). Valde att ha vitt till för att inte kantbandet skulle ta fokus från tyget utan förstärka hjärtan istället.
Till nästa par kommer jag öka benvidden ner till så det blir lite mör pös och puff. Mönstert är ursprungligen ett mönster till prematurer från Ottobre som jag ritat om. Tack Jenny för tipset! Dessa kommer ni få se mer av!

Bäst
Det fullkomligt haglar in beställningar vilket är jättekul! Just nu får man räkna med 3-4 veckor leveranstid, jag syr på så mkt jag hinner och kan, men familjen måste få komma först!


Sämst
Jag missar sy festivalen som äger rum i Stockholm i helgen...men vad är väl en bal på slottet......?

6 kommentarer:

  1. Om inte alldeles alldeles underbar? Men vi är i alla fall två som får stanna kvar hemma :) Och brallsen är ju för snygga!!

    SvaraRadera
  2. jag ska inte heller åka...har inte tid, och nu är jag sjuk...det är rätt synd om oss alla tre tror jag ;)
    Men brallorna är himla fina, har du kantat med CP? så snävt som på axelbanden? bra gjort!!

    SvaraRadera
  3. Å så är vi fyra som stannar hemma! Men tänk så mycket pengar vi sparar ;)
    Supersöta brallor!

    SvaraRadera
  4. Å vi håller ihop i vått å torrt;) krya på dig Åsa...dessa dumma baciller som är överallt..peppar peppar ä vi äntligen piggare här hemma...

    SvaraRadera
  5. Jag har gett dig en award i min blogg. Du har ju inspirerat mig mycket så det måste uppmuntras! Gå till min blogg och läs mer om du vill lämna den vidare.

    SvaraRadera
  6. Jag har sett byxorna live. Jättefina! /Elin

    SvaraRadera