torsdag, oktober 20, 2011

Mössor till lilla söta Majken

Nu äntligen har det kommit en liten tjejbebis som jag kan sy en massa mysigt till:)
Mina godingar har nu fått en liten Majken kusin.
Eftersom hon föddes senare på året än sina syskon fanns det nu inga passande mössor och vem kan råda bot på det om inte jag;)
Så här kommer två små mössor till (ingifta)mosters lilla sötnos.




Självklart fick det bli en matchande skarfs till med.
Gul/vit randiga kommer från JNY och den mössan är gjord med dubbel Jersey. Vita jerseyn till rosetten kommer från min tyghylla:) mer än så kommer jag inte ihåg. Spetsen är från Cozofashion.

Violtyget kommer från Znok och jag kan verkligen inte hitta något tyg jag tycker är lika fint till tjejer! Finns i tre härliga färgställningar.
Denna mössan är fodrad med ett fleecelager mellan jerseyn, tack Onomak Jenny för tipset! Även skarfsen har ett lager fleece mellan tygerna för att vara extra varm och gosig.




Å så här ser de ut på:) även om det inte är på Majken ;)
Hoppas nu hon ska tycka om dem.

2 kommentarer:

  1. huuur fina som helst! jag väntar hem 15 meter av violtygerna TROR du jag längtar!!

    SvaraRadera
  2. Galet fint och jag gillar verkligen att det är lagomt "tjejigt" också.. Allt behöver ju inte vara rosa till tjejer:) Kommer nog bli ett välanvänt set!

    SvaraRadera