söndag, oktober 16, 2011

När man bara inte kan låta bli...

I veckan har jag fått hem massvis med nya fina tyger både från tyska, svenska och finska leverantörer....matsalsbordet är en stor färgklick av nya härliga tyger, till mannens fasa;)

Ett tyg som jag fastnade för lite extra första gången jag såg det, var det turkosa rävtyget från Michas så kanske inte så konstigt att detta inlägget kommer att handla om det;)

Jag har massvis med beställningar utklippta som ligger och väntar på hög eftersom vi aldrig blir pigga här hemma...bla en stor byxbeställning, men när resåren plötsligt tog slut ( mkt tidigare än jag räknat med) och maskinerna ändå hade rätt färger i stack jag emellan med lite glädjessömnad...och visst får man upp sylusten igen av att sticka in sådana små ibland.




Här är resultatet:) en raglantröja till storebror här hemma. Lyckligtvis blev han nästan lika förälskad i tyget som sin mamma. Sömnaden bara flöt på och jag fylldes med en sån där härlig nöjdhetskänsla ( var nog ett egen påhittat ord;)). Allt blir så njutbart när det liksom bara går ens väg. Tröjan är sydd i mitt raglanmönster stl 104, bara att inse att man börjar få en stor kille här hemma! Snart ska han börja skolas in på förskola med....jobbigt för mamman detta;)




Åter tillbaka till tröjan... Jag använde mig av Theas snabba sprund även om jag gör det lite annorlunda. Dumma jag orkade inte trä om hushållsmaskinen utan tänkte att det kunde bli en snygg detalj med den vita sömmen på sprundet, nja..vet inte om jag tyckte det efteråt men men...valde iaf att sätta små vita (stl 14) knappar från Assunta, vilket gjorde det lite bättre iaf. Intalar mig att den vita sömmen stör mindre då;). Det helt fantastiska randiga tyget är Jersey från Michas med. Detta tyg kommer det absolut beställas mer av, har det även i två andra färger som ni säkert få se inom kort.

Bäst just nu
De underbara tygerna som kommit hem, sååå många underbara kombos och plagg det kan bli.
Att det bara är en vecka kvar till syträffen i Vaggeryd, då jag äntligen ska få träffa några av de härliga tjejorna från vi sytokiga.
Att jag sakta men säkert börja arbeta mig neråt i beställningshögen.
Att tröjan redan sitter på en mkt nöjd N.

Sämst just nu
Att vi aldrig blir friska här hemma...
Att jag i all hast glömde sy i både storlekslapp och min märkeslapp i nacken, ibland har man för bråttom;)

7 kommentarer:

  1. Supersnygg tröja!! Blev det några klövertyger frn michas?

    SvaraRadera
  2. Tack:) ja då alla utan det gula finns nu i mina ägor:)

    SvaraRadera
  3. Tja!
    Vad tror du om att byta en plånka mot tex 2 stora hairdonuts? Jag har två små som jag köpte i london för 16 år sen (shit vad gammal man börjar bli) men ibland vill man ju bara ha en o då ser det fjuttigt ut.

    mvh pysselewa

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Tack för tipset. Tycker det verkar lite krångligt att beställa från Michas, och vad går frakten på?

    Hälsningar Anna

    SvaraRadera
  5. Toppensnygg tröja!! Ränderna är supersnygga till. Just nu snurrar ett gäng tyger från Michas i tvättmaskinen hos mig. Funderar på vad det ska bli...

    SvaraRadera
  6. Så fint!! Tycker inte alls det störde med de vita detaljerna- tvärtom!!

    SvaraRadera