måndag, oktober 24, 2011

Sy-lan o nya fraktkostnader

I helgen har jag varit på sy-lan med 7 andra sy tokiga brudar, helt underbart! Vi började dagen uppe hos Jenny på Liandlo med tygshopping även Monika Kylli var där och sålde mailingbags. Så självklart shoppades det loss:) köpte på mig mer trollmor, bruna & turkosa klöver samt nya turkosa och orangea snygga mailingbags. I dag har de första turkosa påsarna lämnat Wcollection:)
Så här kan det se ut när sytokar lägger beslag på en lokal;)









Så roligt att träffa alla, särskilt Malin med bloggen krumelej, som jag under 2 års tid haft kontakt med men Aldrig träffat, var verkligen på tiden! Skönt att få prata en massa syprat med folk som delar samma intresse, mannen här hemma ger inte så mkt respons i samtalen kring detta;). Detta måste vi verkligen göra om!


Jag och Anna Hedlund började sy på vårt projekt till Neoavdelningen i Jkpg. Snälla strömming har skänkt en massa tyg som vi syr snuttefiltar och mössor av till de små förtidigt födda:). Härligt att kunna göra något för dem! Mer om detta får ni veta till jul!

En nyhet är att från och med nu skickar jag alla paket vars värde överstiger 200:- endast spårningsbart. Detta innebär en ökad fraktkostnad (15:-) från 39:-. På detta sätt kan jag lätt följa leveransen och se att den når mina kunder, tyvärr har flera paket försvunnit sista tiden så detta blir en trygghet både för dig som kund och mig som säljare!

2 kommentarer:

  1. Å så mysigt, nästa gång hänger jag med!

    SvaraRadera
  2. Så underbart det ser ut! Här nere i Spanien verkar det som om alla som äger en symaskin är över 50 och syr små princessklänningar till sina barnbarn... Trikå vet de knappt vad det är och det säljs inte i tygaffärer här :(
    Lyckliga ni!

    SvaraRadera