tisdag, november 01, 2011

Body till lillebror

Höstiga björnar som fiskar var det här:)
Tyget kommer från Ikasyr men jag har köpt mitt hos strömming som är återförsäljare här i Sverige. Köpte även till de matchande ränderna, gick ju inte låta bli för en randfantast;) Bodyn på bilderna är till lillebror, passade på att sy denna när jag ändå använde tygerna till en beställning. Mkt julklappar som görs här nu och inte kan visas så blir mest sakerna till mina egna som syns nu;)



Mönstret är mitt raglanbodymönster i stl 74-80, har gjort uringningen lite kantigare och ändrat knäppningen i grenen så den passar till min sprattelnisse här hemma;) underlättar mkt vid blå bytena att ha knäppningen så högt upp!



Färgerna i dessa tyger är helt fantastiska och jag tycker verkligen det är unisex. Perfekt att sy första bb-kittet i;).

Bäst:
I kväll ska vi åka på hockey (hv71) ska bli riktigt roligt, var alldeles för längesen sist! Lillebror lämnar vi hos mormor så N får en kväll själv med mamma och pappa, händer verkligen inte ofta. En annan rolig sak är att det snart kommer massa fina nya tyger som ska få flytta in här dock mindre bra för plånboken;)

Sämst
Jag har dålig stresshantering, får jobba vidare på det;) känner lite panik över allt som just nu hänger över mina axlar, men bara att andas och ta en sak i sänder...

Nu väntar vi in Jenny (Onomak) med barnen för här ska det fikas å tjötas;)

6 kommentarer:

  1. Riktigt riktigt fin body, både tyg och ditt mönster!

    SvaraRadera
  2. en sådan fin body lillebror får! ha det riktigt kul ikväll!!

    SvaraRadera
  3. Tack för ännu en trevlig eftermiddag! Jag som fick se body live, kan ju bara säga TOKSNYGG!!

    SvaraRadera
  4. Jag tappar hakan varje gång jag går in på din sida, för det är alltid något nytt, görsnyggt plagg du knåpat ihop. Hur hinner du med allt!?:)

    SvaraRadera
  5. Jätte fin jag har precis fått hem mitt tyg och vill bara sätta saxen i det =)

    SvaraRadera
  6. Så fin! Vilket läckert tyg!

    SvaraRadera