onsdag, november 16, 2011

En härlig blandning skickas till västkusten.


Detta härliga paket skickas nu till västkusten och ska varma två små godingar.
Lille S börjar bli stor och har nu vuxit ur sin första Wcollectionkofta så ny har beställts:), väldigtroligt tycker så klart jag!




Denna kofta är alltså en kopia på S förra och jag hoppas denna ska få användas lika flitigt som den förra. Den är sydd i e-slöjds fantastiska bomullstrikå, sådan kvalité! Marinblå mudd från S&S, knappar från Assunta, även dessa marinblå såklart. Koftan är kantad med samma tyg jag har bara valt att ha ränderna på andra hållet, tycker det blir en härlig detalj! Enkel och stilren. Denna är i stl 92 och mitt hederliga gamla koftmönster.




Även "på landet" tröja blev beställd till S, detta fina tyg kommer från Liandlo och hon har nu fått in nytt i sin webshop. Tycker det är roligt med ett gult tyg, finns så få! Valde att ha vita sömmar och kantning, tar ingen fokus från det fina tyget utan framhäver det mer. Har även gjort extra stor fåll på armen så man kan göra ett uppvik, på så sätt vill jag förlänga användningstiden på tröjan...tycker det funkade bra så blir nog att fortsätta med det. Denna är oxå i stl 92 och mitt vanliga raglan mönster.




Även tre fodrade mössor och två skarfsar med fleece ska han få S, helikopter rävar från Lilofant, Jurassic från Znok & turkosa rävar från Michas. Skarfs beställdes bara en med namntryck, men då jag verkligen inte kan få trycken att bli hundra skickade jag med en extra skarfs i samma tyg med reflex S på så han ska synas nu ute i mörkret! Just plagg med reflexer syns både här å var nu, tycker det verkligen är toppen! Viktigt att både stora och små syns ute i mörkret!

De rosa mössorna är till S kompis, den randiga är fodrad och klöver mössan är vanlig dubbel Jersey. Det randiga kommer från e-slöjd och är samma härliga kvalité som S kofta. Det underbara klövertyget är från Liandlo.
Mönstrena är mina egna, baggymössa och skarfs.

Nu återstår det bara att komma till posten och registrera paketet, så i morgon skickas det iväg!

4 kommentarer:

  1. Så mycket fint! Hoppas att ni har kryat på er nu, känns som att ni fått er beskärda del vid det här laget...

    SvaraRadera
  2. Massa snygga plagg, som alltid när man kikar in hos dig! Blev verkligen en snygg detalj med det randiga tyget på andra hållet vid kantningen!

    SvaraRadera
  3. så snyggt så snyggt! att det gula fordonstyget kom in igen är ju lycka! magsjukan är borta, det blev bara det som hände i söndags - skönt!!

    SvaraRadera
  4. Finfina grejer! Koftan är verkligen superläcker med ränderna på olika håll.

    SvaraRadera