måndag, november 28, 2011

En spetskofta till jul...


Hur mycket sötare kan det bli?
Spetskoftan är sydd i e-slöjds fantastiska bomullstrikå, ni har sett den här förr;)
Det är helt klart en av absoluta favoritkvaliteerna! Mina pojkar har koftor som tvättats å tvättats å tvättats och fortfarande är de lika fina.

Just denna koftan var del i den större beställningen med bla racerkoftorna som jag bloggade om förra veckan. Denna är i stl 74 och är till lillasyster i familjen, visst är deb fantastiskt söt!? Jag har valt att kanta på samma sätt som vanligt när jag använder deras tyg, alltså med ränderna motsatt, tröttar nog aldrig på den detaljen;). Mudden kommer som vanligt från S&S och spetsen är från Swelogent. Knapparna är stl 20 från Assunta.

Återigen måste jag tyvärr meddela att vi har sjukstugan här hemma...tror bacillerna trivs hos oss, det är dock inte ömsesidigt...detta försenar tyvärr mina leveranser och jag vågar i nuläget inte ta på mig mycket mer innan jul förrän jag vet hur länge våra oinbjudna gäster stannar.
Tack för er förståelse!

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar kofta! Jag som förut inte gillade rosa, börjar ju tycka det blir finare och finare :)

    SvaraRadera
  2. Är så förtjust i den här modellen av kofta. Önskar nästan man hade en liten tjej att klä den i =)

    SvaraRadera
  3. Hej! Du vet den där fina beställningen som du skickade till Örebro för ett tag sen? Jag såg de jeansen på öppna förskolan idag. De var mycket fina även i verkligheten :)

    SvaraRadera